آخرین اخبار

دکتر کاشانیان گفت: با تلاش‌های عزیزانی همچون پروفسور شمسی‌پور دانشکده شیمی دانشگاه رازی جزء پرافتخارترین دانشکده‌ها است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، همایش گرامیداشت مقام شامخ «پروفسور مجتبی شمسی‌پور» دانشمند فرزانه جهان و چهره علمی ماندگار ایران اسلامی، صبح امروز پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه 1402 با حضور دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولان عالی رتبه کشور، علما، اندیشمندان، اساتید و فرهیختگان آموزش عالی و جامعه دانشگاهیان، در سالن اجتماعات شهید دکتر شهریاری دانشکده علوم دانشگاه رازی برگزار شد.

در این مراسم، دکتر سهیلا کاشانیان دبیر همایش بزرگداشت مقام علمی پروفسور شمسی‌پور، ضمن خیرمقدم به میهمانان و آرزوی توفیق برای همگان در سخنانی اظهار داشت: این مراسم به پاس قدردانی از چندین دهه تلاش مجدانه پروفسور شمسی‌پور و مجاهدت بی‌وقفه ایشان در ارتقاء سطح دانش و پژوهش در کشور و به ویژه دانشگاه رازی برگزار شد.

وی ادامه داد: زمانی که مفهوم پژوهش هنوز در کشور خوب جا نیفتاده بود، پروفسور شمسی‌پور معیارها و استانداردهایی برای پژوهش تعریف کردند بطوریکه هنوز هم دانشکده شیمی دانشگاه رازی جزء پرافتخارترین دانشکده‌ها در سطح کشور است.

دکتر کاشانیان با بیان اینکه این همایش تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز ادامه دارد، افزود: پروفسور شمسی‌پور ۱۵۰ دانشجوی phd (دکترا) تربیت کرده‌اند که این دانشجویان به پاس قدردانی از استاد خود از اقصا نقاط کشور در این همایش حضور به عمل رساندند.

پروفسور مجتبی شمسی‌پور در سال ۱۳۲۸ در کرمانشاه متولد شد. وی تحصیلات خود را تا پایان دیپلم در کرمانشاه به پایان برد و در سال ۱۳۵۲ موفق به دریافت لیسانس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف شد.

پروفسور شمسی‌پور گرایش شیمی تجزیه را ادامه داد و در سال ۱۳۵۴ موفق به اخذ فوق لیسانس در دانشگاه صنعتی شریف شد. سپس برای دریافت دکترای شیمی تجزیه به آمریکا عزیمت کرد و در سال ۱۳۵۸ موفق به دریافت دکترا از دانشگاه ایالتی میشیگان گردید.

پروفسور شمسی‌پور در سال ۱۳۷۱ به درجه استادی در ایران ارتقا یافت.

برنده جایزه کتاب سال در ۱۳۶۸ ، برنده جایزه فستیوال ملی خوارزمی در سال ۱۳۷۰ در علوم محض، استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۷۳،  شیمی‌دان برگزیده انجمن شیمی ایران در سال ۱۳۷۴، برنده جایزه کامستک در سال ۱۳۷۴، محقق برگزیده و خاص وزارت علوم در سال ۱۳۷۹، برنده جایزه شیمی همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۱، دریافت نشان لیاقت در پژوهش از رئیس‌جمهور در سال ۱۳۸۱، کسب جایزه آیسسکو در سال ۱۳۸۴ و استاد ممتاز دانشگاه رازی، نمونه‌های محدودی از موفقیت‌های استاد برجسته پروفسور شمسی پور است.

آخرین اخبار