آخرین اخبار
13610
رئیس اسبق بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور:

جمهوری اسلامی ایران باید به قدرت بین‌المللی تبدیل شود

رئیس اسبق بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور پیرامون موضوع «قدرت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران»، در دانشگاه رازی به سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه، 18 بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور دکتر سهراب صلاحی در دانشگاه رازی برگزار شد.

در این نشست، دکتر سهراب صلاحی عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) و رئیس اسبق بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور پیرامون موضوع «قدرت بین المللی جمهوری اسلامی ایران» به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اثرگذاری یک قدرت منطقه‌ای در تحولات منطقه اظهار داشت: قدرت برتر قدرتی است که در تحولات بین المللی اثر گذار باشد، به عنوان مثال ترکیه در اقتصاد و محیط زیست پیشرفت کرده است اما در بحث اثر گذاری در منطقه، ایران قدرت برتر است.

دکتر صلاحی افزود: در عرصه بین‌الملل تنها نظامی که نظریه و تئوری دارد و در حال بستر سازی برای تمدن سازی است، جمهوری اسلامی ایران است، در بحث اثر گذاری در تحولات بین المللی، ایران به تنهایی جهان را از پیچ تاریخ سیاست عبور داده است.

وی همچنین هویت ملی را مهمترین عامل در هدف گذاری کشور برای تحقق اهداف کلان دانست و بیان کرد: هویت ملی ایران بر دو پایه «ایران و ایرانیت» و«اسلام و آموزه های حیات بخش اسلام» استوار است. اقتضای هویت ملّی و آموزه‌های اسلامی ما این است که باید قدرت بین‌المللی باشیم.

دکتر صلاحی افزود: به برجام به تنهایی ثابت می‌کند که جمهوری اسلامی ایران باید به قدرت بین‌المللی تبدیل شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور افزود: اغتشاشات اخیر درس‌های بسیاری را به ما داد؛ از جمله این که هویت ملی ما در حال آسیب دیدن است و باید هویت ملی را برجسته کنیم. ما در جنگ همه جانبه با کلیت غرب به رهبری آمریکا قرار داریم.

دکتر صلاحی همچنین با اشاره به رسالت نخبگان در تبیین دستاوردهای انقلاب، شناسایی مشکلات و ارائه راهکارها را از وظایف انقلابیون، نخبگان، اساتید و دانشمندان دانست و افزود: بزرگترین مشکل واقعی ما فقدان طرح کلان است، اگر طرح کلان نباشد گفتمان وجود ندارد و اگر گفتمانی نباشد افکار عمومی رها می‌شود.

شایان ذکر است؛ این نشست با پرسش و پاسخ همراه بود.

 

آخرین اخبار