آخرین اخبار

دکتر مسعود نصیری: در سال‌های اخیر با توسعه اکوسیستم شـرکت‌های نوپـا و استارت‌آپ‌ها (startup) در ایـران و افـزایش تعـداد این شرکت‌ها در کشور، زمینه ایجاد اشتغال و بـه ظهـور رسـیدن ایـده‌های نوآورانـه علاقه‌مندان به کارآفرینی فراهم شده است.

به طور مثال در حوزه ورزش فرصت‌هایی در حوزه‌های

۱- ایجاد سبک زندگی با تحرک (استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای شبکه‌سازی و آشنایی افراد با یکدیگر برای گسترش شبکه همراهان در ورزش، استفاده از اپلیکیشن‌ها برای آموزش و ترویج فعالیت‌های ورزشی در منزل و بدون نیاز به مربی، استفاده از سنسور‌ها و اپلیکیشن جهت ترویج سبک زندگی سالم و یادآوری حرکات ورزشی و اصلاحی روزمره)

۲- ورزش قهرمانی (استفاده از پلتفرم‌های آنلاین و نرم‌افزاری برای ارتباط با مربیان برتر، استفاده از پلتفرم آنلاین برای ارتقای توانمندی‌های مربیان در رشته‌های تخصصی، استفاده از نرم‌افزار‌ها برای تحلیل عملکرد ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های خاص ورزشی)

۳- ورزش عمومی و همگانی (استفاده از پلتفرم‌های آنلاین و نرم‌افزاری برای اطلاع‌رسانی زمان و مکان رویداد‌های ورزشی به عموم، استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای شبکه‌سازی و آشنایی افراد با یکدیگر برای انجام همزمان حرکات ورزشی، ایجاد کلاس‌های مجازی و استفاده از نرم‌افزار‌ها برای ورزش بدون نیاز به مربی، استفاده از پلتفرم‌های آنلاین و نرم‌افزاری برای هماهنگی میان افراد و مربیان برای زمان و مکان)

۴- ورزش آماتوری (استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای آموزش و اصلاح حرکات ورزشی در رشته‌های مختلف، استفاده از پلتفرم‌های آنلاین و گجت‌های پوشیدنی برای پایش وضعیت جسمی ورزشکار، استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای برقراری ارتباط با مربیان و دریافت خدمات ورزشی، برنامه تمرین، برنامه غذایی و…) وجود دارد که ایده‌پردازان و علاقه‌مندان به کارآفرینی می‌توانند به این حوزه‌ها فکر و در بازار خوبی ورود پیدا کنند. در دنیای امروزی اکثریت مردم در هفته چندین روز خود را در هفته به ورزش و تناسب اندام اختصاص می‌دهند.

بنابراعلام کراس اسپرت، تصمیم گرفتن برای داشتن بدنی زیبا و روی فرم آسان است، اما پس از تصمیم گیری در این رابطه شرایط ممکن است کمی سخت‌تر شود. امروزه به دلیل مشاغل زیاد و زمان کم بیشتر مردم پس از چند هفته ورزش، باشگاه را رها می‌کنند و دوباره به نقطه‌ی اول خود بر میگردند.

اما هم اکنون راه حل بسیار بهتری برای ورزش کردن وجود دارد که هم در زمان و هم در بودجه مالی صرفه جویی می‌شود. این گزینه، ورزش کردن در باشگاه خانگی یا هوم جیم است.

کلمه هوم جیم از ترکیب دو کلمه (home) به معنای خانه و (gym) به معنای باشگاه ساخته شده است.

تصمیم شما برای اینکه تمرین بدنسازی در خانه بهتر است یا باشگاه باید کاملا به شخص شما بستگی دارد و بر اساس معیار‌های شخصی، علاقه، بودجه و اهدافتان انتخاب میشود. در این حوزه باید دید فارغ التحصیلان رشته‌های علوم ورزشی در گرایش‌های مختلف کجای ماجرا ایستاده اند. برگزاری دورهمی‌ها کارآفرینی (کامیتاپ ها) نقش آفرینان ارزش و مهارت را در چرخه یادگیری و ثروت آفرینی خبره میکند.

 

آخرین اخبار