آخرین اخبار

مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز دفاع مقدس در دانشگاه رازی با حضور دکتر محمد نبی احمدی ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی؛ در مراسمی با حضور ریاست دانشگاه، تعدادی از معاونین و کارکنان دانشگاه، از آزادگان سرافراز دانشگاه رازی تجلیل و قدردانی شد.

این مراسم، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به خاک میهن اسلامی و ارج نهادن به سال‌ها تحمل رنج، مرارت و مشقت آزادگان سرافراز در اسارتگاه‌های رژیم بعثی و پایمردی و صبر این عزیزان، ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی، در سخنانی، با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سبکبال به میهن اسلامی، اظهار داشت: آزادگان عزیز مفاخر این سرزمین و وارثان حقیقی استقامت، ایمان، ایثار و پایداری هستند.

دکتر احمدی در ادامه افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به یک نقطه بسیار افتخارآفرینی رسیده است، در برهه‌ای از تاریخ ایران اسلامی تمام دنیا بسیج شده بودند که در مقابل دشمن بعثی به رزمندگان ما اسلحه و مهمات نرسد، اما به برکت خون شهدا و رهبری حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی)، امروز برخی کشورها خواهان خرید پهپاد‌های ایران هستند و دنیا بسیج شده است که مانع صدور تجهیزات نظامی ایران شود.

وی بیان کرد: امروز به برکت جبهه مقاومت، دشمنان در یمن، سوریه و عراق به هیچیک از اهداف پلید خود نرسیدند و بسیار امید آن داریم که غزه از شر رژیم منحوس صهیونیستی نجات پیدا خواهد کرد و هرگز غزه به دست اسرائیل نخواهد افتاد و شاهد نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و سرشکستگی اربابانش خواهیم بود.

دکتر احمدی همچنین یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران به حدی از توانمندی، اقتدار و عزت رسیده است که هر تصمیمی در دنیا بدون جمهوری اسلامی گرفته شود، تمام معادلات آن به هم می‌خورد و این اقتدار به برکت مقاومت و پایمردی رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و شهدای گرانقدر این آب و خاک حاصل شده است.

دکتر احمدی تکریم آزادگان سرافراز را رسالتی مهم دانست و در ادامه تهیه مستند جامع از زندگینامه آزادگان دانشگاه رازی و خاطرات این عزیزان و همچنین تهیه گزارش‌های تفصیلی را مورد تأکید قرار داد و افزود: روابط عمومی دانشگاه مأمور انجام این امر مهم است و امیدواریم مستندسازی فاخری با محوریت همه آزادگان عزیز دانشگاه که حقیقتاً یادگاران ارزشمند دفاع مقدس هستند، انجام شود.

وی یادآور شد: ما باید فضا و بستر مناسب را برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان به ویژه دانشجویان عزیز با مجاهدت‌ها، ایثار و از خودگذشتگی آزادگان سرافراز دانشگاه فراهم نماییم.

همچنین دکتر تورج زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سخنانی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: ما قدردان شکیبایی، صبر و پایمردی آزادگان عزیز هستیم.

وی افزود: غبار زمان هرگز مانع از این نخواهد شد که رنج‌ها و سختی‌ها و مرارت‌های آزادگان عزیز را از یاد ببریم و همواره قدردان شما خواهیم بود.

دکتر زینی‌وند همچنین خواستار تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به مشکلات آزادگان در دانشگاه رازی شد.

در ادامه دکتر دادفر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: پاسداشت و تجلیل از مقام آزادگان سرافراز وظیفه ما است، اما حقیقتاً هر کاری که برای تقدیر از این عزیزان انجام بدهیم جبران لحظاتی از دوران اسارت نخواهد بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه آزادگان، ایثارگران و آزادگان سرافراز افزود: دوران دفاع مقدس دوران پرشکوه و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران است چرا که دفاع جانانه از تمامیت ارضی کشورمان شد و این مهم مرهون تلاش و مجاهدت جامعه ایثارگری کشور به ویژه آزادگان عزیز است.

دکتر دادفر بیان کرد: جنگ تحمیلی در کرمانشاه شروع شد و در کرمانشاه نیز به پایان رسید و در حقیقت کرمانشاه در کانون توجه تحولات جنگ در کشور بود و در همان ایام نیز گستره فعالیت‌های دانشگاه رازی در استان‌های ایلام، کردستان و کرمانشاه بود و این دانشگاه شهدای گرانقدری را تقدیم میهن اسلامی نمود.

وی خواستار مستندسازی مجاهدت‌ها و تلاش‌های آزادگان سرافراز دانشگاه رازی شد و افزود: در حال حاضر «ارج‌نامه شهدای دانشجوی دانشگاه رازی» در حال تدوین است و امیدواریم با حمایت ریاست محترم دانشگاه مستندسازی ارزشمندی در حوزه آزادگان نیز انجام شود.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین ترکاشوند معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در سخنانی، آزادگان سرافراز را نعمت بزرگی برای این آب و خاک دانست و افزود: ایران اسلامی امروز از نعمت عزت، شرافت، آبرو و سرافرازی برخوردار است و این مهم را مدیون مجاهدت و ایثار آزادگان و همه رزمندگان غیور دفاع مقدس هستیم.

در ادامه، آزادگان حاضر در این مراسم به بیان مطالبات، دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند و خواستار توجه جدی مسئولان به مسائل آزادگان شدند.

دکتر احمدی پس از استماع صحبت‌ها و دغدغه‌های آزادگان، پیگیری جدی برای رفع مشکلات این عزیزان را مورد تأکید قرار داد و افزود: ما مدیون زحمات ایثارگران، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و همه آنان که دل در گرو خاک پاک میهن داشته و از جان عزیز خود برای پاسداری از تمامیت ارضی کشورمان گذشتند، هستیم.

در پایان با حضور ریاست دانشگاه از آزادگان سرافراز دانشگاه رازی تجلیل به عمل آمد.

 

آخرین اخبار