آخرین اخبار

تجمع ضدصهیونیستی دانشگاهیان استان کرمانشاه در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، تجمع ضدصهیونیستی دانشگاهیان استان کرمانشاه، صبح امروز دوشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۳ در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه رازی برگزار شد.

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی در این مراسم، ضمن تسلیت شهادت رهبر مقاومت؛ دبیرکل حزب الله لبنان "سید حسن نصرالله" در سخنانی اظهار داشت: سید مقاومت از برجسته‌ترین و بارزترین شاگردان مکتب امام (ره) و یکی از مریدان برجسته و بارز ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدّ ظله العالی) بود؛ انسانی بسیار مبارز، مجاهد و سختکوش که مصداق بارز أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ علیه جبهه کفر و مصداق بیّن رُحَمَاء بَیْنَهُمْ در میان خانواده، دوستان و رزمندگان بود.

دکتر احمدی با گذری بر تاریخ و فراز و فرود‌های جبهه مقاومت و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی گفت: امروز دنیای کفر تمام توان خود را به میدان آورده و با همه توان و تجهیزات نظامی، هواپیما‌های اف ۳۵ بمب‌های سنگرشکن و... نتوانسته است آتش شلیک غزه را خاموش کند و اسرای خود را آزاد کند.

دکتر احمدی با یادآوری ماجرای یوم النکبه که اسرائیل در ظرف ۶ روز دنیای عرب را تار و مار کرد، افزود: امروز ابهت قدرت رژیم منحوس صهیونیستی طوری در هم شکسته شده که هر کشوری از جبهه مقاومت هر لحظه که اراده کند می‌تواند به سمت شهر‌های اسرائیل موشک شلیک کند و این توان و قدرت جبهه مقاومت بی‌سابقه است.

وی افزود: ما وظیفه داریم که این توان و ظرفیت جبهه مقاومت را برای دانشجویان به خوبی تبیین کنیم، ضربات مهلکی که اسرائیل از جبهه مقاومت خورده، ترمیم‌پذیر نیست، امروز می‌بینیم که سرزمین‌های شمالی اسرائیل که محل استقرار زیرساخت‌ها و محل سکونت صهیونیست‌ها بود، جایی که مزارع سرسبز و عمده صنایع آن وجود دارد، خالی از سکنه شده و بیش از صد هزار نفر از اسرائیل آواره شده‌اند و با هر شلیکی از سوی مقاومت، میلیون‌ها نفر به پناهگاه‌ها می‌روند.

دکتر احمدی تاکید کرد: ما باید در محافل خصوصی و عمومی و سخنرانی‌ها، مباحث علمی و مبنایی را مطرح کنیم، ترور سید حسن نصرالله ضربه و خسران بسیار بزرگی است، اما باید بدانیم که اسرائیل جنایتکار تا این اندازه در طول تاریخ از منظر امنیتی، سیاسی و نظامی چنین شکنندگی را نداشته است.

رئیس دانشگاه رازی تاکید کرد: شمشیر جبهه مقاومت نباید در نیام باشد و این مطالبه همه ما است، اگر شمشیر مقاومت در نیام باشد این جبهه تضعیف می‌شود و لذا شمشیر مقاومت در برابر جبهه کفر برای همیشه باید از نیام بیرون آورده شود.

دکتر احمدی همچنین یادآور شد: دانشگاهیان استان کرمانشاه آمادگی خود را اعلام می‌کنند که با طیب خاطر برای حضور در صحنه‌های نبرد علیه رژیم صهیونیستی لحظه شماری می‌کنند.

وی همچنین اشاره‌ای به راه‌اندازی پویش جمع آوری کمک مالی از سوی جامعه دانشگاهی دانشگاه رازی برای کمک به جبهه مقاومت لبنان اشاره کرد و این اقدام خداپسندانه را بسیار ارزشمند دانست و گفت: بسیاری از اساتید و کارکنان ما بخشی از حقوق خود را از یک تا پنج روز را به این امر اختصاص داده‌اند.

دکتر احمدی همچنین یادآور شد: باید باور داشته باشیم که وعده و نصرت الهی محقق خواهد شد و حتماً خون بیگناهان؛ سید مقاومت، عماد مغنیه، فواد شکر، سردار شهید نیلفروشان، سردار شهید سلیمانی، شهید زاهدی و دیگر شهیدان مقاومت گریبانگیر رژیم اسرائیل خواهد شد، اما شرط مهم این است که مجاهدت علمی و میدانی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه رازی در پایان از همه حاضرین برای شرکت در این مراسم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید حسن نصرالله و دیگر فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت قدردانی کرد و گفت: خداوند متعال حافظ و نگهدار ولی امر مسلمین جهان و همه رزمندگان و مبارزان جبهه مقاومت باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مفید رئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه، شهادت سید حسن نصرالله سرباز حقیقی ولیعصر زمان (عج) و ولایتمدار راستین نائب برحقش مقام معظم رهبری را تسلیت گفت و در سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک ماموریت الهی بود که خداوند متعال به عهده امام راحل (ره) گذاشت تا بسترساز حکومت جهانی عدالت گستر به زعامت مهدی موعود (عج) باشد و به همین خاطر است که اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی محدود به مرز‌های جغرافیایی نبوده و از همان ابتدا با اربابان ظالم حاکم بر عرصه‌های بین‌المللی و سردمداران کفر و نفاق و شرک و طاغوت‌های جهان در افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران همچنان زنده است و دشمنی رژیم صهیونیستی با این نظام همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ما در حال گذر از یک پیچ تاریخی و نزدیک به قله‌ها هستیم و عبارت است از: "در آستانه ظهور قرار گرفتن".

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید در پایان تاکید کرد: سید حسن نصرالله به شهادت رسید، اما مرام، مکتب و صراط او از بین نرفته است، آنچه می‌ماند حق و حقانیت و جریانی است که در طول تاریخ بنیان شرک و طاغوت را بر میاندازد و این امر حتمی و سنت الهی است و بر همه ما واجب است که به کمک حق برویم و فریاد خود را علیه استکبار بلند کنیم.

در ادامه دکتر علی شعبانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: سید مقاومت عمر خود را در جهاد گذراند و با شهادتش پیمانی که بسته بود را به بهترین نحو به پایان رساند.

وی در ادامه بیان کرد: مکتب امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب توانایی تکثیر مالک اشتر‌های بسیاری را دارد به شرط آنکه ولایت پذیر باشند و تحت ولایت ولی قرار بگیرند.

دکتر شعبانی بیان کرد: آن چیزی که می‌تواند ما را قدرتمند کند و امثال سید حسن نصرالله را به جامعه اسلامی تقدیم کند، همین اطاعت از ولی امر مسلمین و تمکین به معارف ناب اسلامی است.

وی یادآور شد: ما دو وظیفه سنگین بر عهده داریم؛ در وهله اول؛ نخبگان و استادان و فرهیختگان دانشگاه باید وضعیت منطقه و کشور را برای مردم تشریح کنند و بگویند که در چه برهه حساسی از تاریخ هستیم. امروز قلب تشیّع و جریان مقاومت هدف قرار گرفته و لازمه پیروزی و قدرتمندی جبهه مقاومت، همراهی و پشتیبانی مردم است.

دکتر شعبانی یادآور شد: وظیفه دوم ما این است که از مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی مطالبه‌گری کنیم، و بعضاً این نگاه که ما مسئول تنش در منطقه هستیم و می‌خواهیم یگناهی خود را در جهان ثابت کنیم باید تغییر کند، ما از دنیا می‌پرسیم که آیا ما حقی از کسی ضایع کرده‌ایم؟ در سرزمین ما دانشمندانمان را ترور نکردند؟ به سرزمین ما حمله نظامی نکردند؟ دور تا دور ما پایگاه‌های نظامی چه کشور‌هایی است؟ آیا به سرزمین کسی تجاوز کرده‌ایم؟

وی تاکید کرد: مردم و کارگزاران باید همراه و حامی ولی امر مسلمین جهان باشند. تاریخ تکرار می‌شود و ملتی می‌تواند از خود دفاع کند که قبل از اینکه به سلاح و تجهیزات نظامی خود تکیه کند به بیداری و بصیرت مردم تکیه داشته باشد.

در این مراسم، دانشگاهیان استان کرمانشاه با همدلی، یکپارچگی و وحدت کلمه، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و ترور رهبران و فرماندهان مقاومت را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع ضدصهیونیستی، با سردادن شعار‌های "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد"، "هیهات من الذله"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا" و... خشم و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی و ترور رهبران و فرماندهان مقاومت اعلام کردند.

همچنین در پایان مراسم، شرکت کنندگان ضمن راهپیمایی، پرچم منحوس رژیم صهیونیستی را زیر پا لگدمال کردند.

همچنین پوشش رسانه‌ای و پخش زنده این مراسم از شبکه استانی زاگرس و اعلام آمادگی جامعه دانشگاهیان برای پیوستن به جبهه‌های حق علیه باطل نیز صورت گرفت.

آخرین اخبار