آخرین اخبار

نشست هم‌اندیشی اساتید با موضوع "بررسی راهکارهای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه" در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، روز دوشنبه ۲۷ آذرماه 1402، نشستی با عنوان "بررسی راهکارهای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه" با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست که با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه‌های استان برگزار شد، دکتر محمدنبی احمدی، رئیس دانشگاه رازی به اتفاق جمعی از اساتید و مدیران این دانشگاه حضور داشتند.

دکتر دودمان تیپی، رئیس دانشگاه صنعتی در ابتدای سخنرانی خود به جنایات دولت‌های مستکبر و جنایتکار اشاره و در ادامه به تاثیر رسانه‌های معاند در موجه جلوه دادن اقدامات ظالمانه و غیرانسانی آنها تأکید کرد.

در این نشست، نمایندگان حوزه و دانشگاه‌ها به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در راستای تسهیل نمودن ارتباط حوزه و دانشگاه راهکارهایی را ارائه نمودند.

دکتر حسین جوانشیری دبیر شورای هم‌اندیشی استادان دانشگاه رازی نیز دیدگاه‌های خود را حول محور تسهیل و تعمیق نمودن ارتباط حوزه و دانشگاه بیان کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو مرکز علمی متشکل از فرهیخته‌ترین افراد جامعه هستند که باید در راستای تحقق آرمان‌های یک جامعه با یکدیگر در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری اساس پیشرفت بشر را وجود علما و دانشمندان دانست و افزود: جمعی از این دانشمندان در حوزه و جمعی در دانشگاه‌ها حضور دارند که باعث پیشرفت یک جامعه در زمینه‌های صنعتی، فرهنگی، دینی، عمرانی و .‌.. می‌شوند.

ایشان وحدت بین دانشمندان دانشگاه و علماء حوزه را یک امر ملزم و جدا نشدنی بیان کرد و افزود: طبیعتا در این بین هیچ عداوت و دشمنی وجود ندارد و حقیقت این مطلب را به این شکل بیان کردند که سیر طبیعی این دو عرصه علمی در ابتدا یکی بوده و به مرور زمان تفکیکی حاصل شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز دشمن وارد عرصه جنگ تبیینی و روایتگری، جنگ ادراکی و شناختی شده و مقابله با این دشمن تنها از طریق وحدت عمیق میان دانشگاه و حوزه امکان پذیر است.

گفتنی است پایان جلسه با پرسش و پاسخ اعضا همراه بود.

آخرین اخبار