آخرین اخبار

نتایج رتبه بندی تایمز 2025 اخیرا اعلام شده و دانشگاه رازی در رده 1200 تا 1500 جهان قرار گرفته است.

دکتر کیانوش چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: نظام رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی جهانی است که از سال ۲۰۰۳ دانشگاه‌های جهان را بر مبنای ۵ شاخص عمده ارزیابی می‌کند. شاخص‌های رتبه‌بندی تایمز عبارتند از: آموزش (با وزن 29.5 درصد)، محیط پژوهش (با وزن 29 درصد)، کیفیت پژوهش (با وزن ۳۰ درصد)، وجهه بین‌المللی (با وزن ۷.۵ درصد) و درآمد صنعتی (با وزن 4 درصد).

وی افزود: امتیاز دانشگاه رازی در 3 شاخص محیط پژوهش، وجهه بین المللی و صنعت در مقایسه با سال قبل افزایش داشته اما در دو شاخص کیفیت پژوهش با وزن 30 درصد و آموزش با وزن 29.5 درصد در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یادآور شد: امسال هیچیک از دانشگاه‌های جامع کشور در نظام رتبه‌بندی تایمز ارتقای رتبه نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد دانشگاه‌های حاضر در رتبه‌بندی تایمز رشد قابل توجهی داشته‌­اند، اظهار داشت: امسال 2092 دانشگاه از سراسر جهان در رتبه‌بندی تایمز حضور داشته‌­اند که در مقایسه با سال قبل با 1904 دانشگاه، حدود 10 درصد رشد در تعداد دانشگاه‌­های حاضر در این نظام رتبه بندی اتفاق افتاده است.

دکتر چقامیرزا افزود: تعداد دانشگاه‌های ایرانی حاضر در رتبه‌بندی تایمز نیز افزایش داشته و از 73 دانشگاه در سال قبل به 81 دانشگاه رسیده است که 39 دانشگاه در رده دانشگاه‌های جامع هستند و دانشگاه رازی رتبه 15 را دربین دانشگاه­‌های جامع کشور در رتبه بندی تایمز کسب کرده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از وضعیت سایر دانشگاه‌ها کلیک کنید.

آخرین اخبار