آخرین اخبار

اولین جلسه مشترک کمیته و کارگروه بهره‌وری دانشگاه رازی در سالجاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، اولین جلسه مشترک کمیته و کارگروه بهره‌وری در سالجاری، در روز سه‌شنبه مورخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه دکتر چقامیرزا مدیر طرح، برنامه و نظارت راهبردی و دبیر کمیته و رئیس کارگروه بهره‌وری با ارئه گزارشی مصور، به شرح مفصلی از مفاهیم بهره‌وری، برنامه‌های ارتقاء بهره‌وری وزارت عتف، نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری، پیشینه و اقدامات انجام گرفته از سال گذشته تاکنون، موانع و چالش‌ها و همچنین اهداف پیش رو پرداخت و در ادامه پیشنهاداتی ارائه داد.

لزوم تقویت روحیه همفکری و برنامه‌ریزی در مدیران، شناسایی مسائل اولویت‌دار و ریشه‌یابی آن‌ها با ارائه مستندات و راهکار‌های پیشنهادی و طرح و تصویب آن در کارگروه بهره‌وری با مشارکت حداکثری واحد‌های دانشگاه و برگزاری کارگاه آموزشی برای اعضای کارگروه بهره‌وری در هفته آینده با همکاری دکتر محمدی‌فر، دکتر علی‌بیگی و کارشناسان متخصص سازمان مدیریت استان از جمله این پیشنهادات بود.

در ادامه دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه و رئیس کمیته بهره‌وری در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع بهره‌وری در کلیه بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر نهادینه نمودن مقوله بهره‌وری با رعایت متوازن نهاده و ستاده و افزایش کارایی و اثرگذاری تأکید کرد.

دکتر احمدی بر احصاء مباحث و مسائل دانشگاه در بحث ارتقای بهره‌وری و اولویت‌بندی با روش‌های علمی و کمی و برنامه‌ریزی برای ارتقاء و رفع مسائل و مشکلات تأکید کرد.

در ادامه دکتر محمدی‌فر عضو هیأت علمی گروه کارآفرینی و عضو کمیته و کارگروه بهره‌وری خواستار توجه به موضوعات پیشران، ایجاد مفهوم مشترک، گفتمان سازی، توانمندسازی مهارت‌های فنی و مشارکت ذینفعان، رویکرد مسئله محوری، همراه سازی نیروی انسانی و اندازه‌گیری پیامد‌ها و تعریف شاخص‌ها به‌صورت کمی برای بررسی و تحلیل بهتر مسئله شد.

دکتر جوانشیری معاون اداری مالی و مدیریت منابع و عضو کمیته بهره‌وری بر مشخص شدن وظایف مدیران به‌منظور عدم درگیری مدیران سطوح عالی سازمان با روزمرگی و لزوم ترویج فرهنگ بهره‌وری و همسوسازی مدیران دانشگاه، اعضای هیأت علمی، کارشناسان و دانشجویان و فعالیت آن‌ها در راستای اهداف و تصمیمات کمیته بهره‌وری و ایجاد انگیزه در آن‌ها تاکید داشت.

در ادامه اعضای کمیته و کارگروه از جمله دکتر زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر علی بیگی مدیر گروه آموزشی ترویج و آموزش کشاورزی و دکتر رضایی عضو هیأت علمی گروه کارآفرینی و عضو کارگروه بهره‌وری و رضامراد صیادیان مدیر امور دانشجویی به ارائه مباحثی در خصوص اهمیت موضوع بهره‌وری، لزوم اولویت‌بندی مسائل در دانشگاه رازی و شناسایی شاخص‌های کلیدی، لزوم نگرش سیستمی به موضوع بهره‌وری و بررسی پیامد و خروجی مسائل حائز اهمیت اشاره داشتند و پیشنهاد گردید که کارگاه‌هایی برای ترویج گفتمان سازی در جهت ارتقای بهره‌وری برگزار شود.

آخرین اخبار