آخرین اخبار

نخستین جلسه شورای مشورتی دانشگاه در سال ۱۴۰۲ با حضور برخی از مدیران و اعضای هیئت علمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نخستین جلسه شورای مشورتی دانشگاه، ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور برخی از مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در آغاز این نشست، دکتر زارع، دبیر جلسه و مدیر حوزه ریاست، ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از بزرگان و فرهیختگان حاضر در جلسه، به اختصار، به اهمیت و جایگاه مشاوره و مشورت و فلسفه وجودی و ضرورت استمرار چنین جلساتی به مانند سال گذشته، اشاره و تاکید نمودند.

همچنین دکتر نجف بیگلری (رئیس شورای مشورتی) به تبیین و تحلیل جایگاه مشورت دادن و مشورت پذیری در آموزه‌های دینی از نگاه امیرالمومنین (ع) پرداختند و افزودند که از نگاه امام (ع) فرصت خدمت و مسوولیت، فرصتی برای کمال انسان‌های با فضیلت است: اَلْکَریمُ یَرى مَکارِمَ اَفْعالِهِ دَیْنا عَلَیْهِ یَقْضیهِ، اَللَّئیمُ یَرى سَوالِفَ اِحْسانِهِ دَیْنا لَهُ یَقْتَضیهِ؛ یعنی اینکه از اخلاق پسندیده این است که انسان بزرگوار، نیکوکاری‌های خود را نوعی بدهی به گردن خود می‌داند که باید بپردازد و انسان فرومایه احسان‌های گذشته خود را بدهی به گردن دیگران می‌داند که باید پس بگیرد. در حقیقت انسان با فضیلت، خود را مکلف، مدیون و بدهکار می‌داند نه طلبکار و مدعی؛ لذا شایسته است که فرهیختگان دانشگاهی، مسوولیت و وظیفه اداری و سازمانی خود را به عنوان یک فرصت و نعمت برای کسب مکارم اخلاقی و تکامل معنوی خود قرار دهند.

​​​ایشان ضمن تشکر از مدیریت دانشگاه در برپایی چنین جلساتی، اظهار امیدواری نمودند که چنین نشست‌های موجب ارتقاء و بهبودی وضعیت دانشگاه شود.

در ادامه این نشست، دکتر طاهرپور (عضو هیات علمی دانشگاه و رئیس بنیاد نخبگان)، دکتر اخوان کاظمی (رئیس دانشکده علوم اجتماعی)، دکتر چاله چاله (عضو هیات علمی)، دکتر قاضی (عضو هیئت علمی و دبیر هیات جذب)، دکتر اسفندیاری (عضو هیات علمی)، دکتر زینی وند (معاون فرهنگی دانشگاه)، دکتر گوهری (معاون امور دانشجویی)، دکتر جوانشیری (مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه)، حاج حسین عزیزی (فرمانده بسیج کارمندی)، دکتر معینی نقده (عضو هیات علمی)، دکتر نوریان سرور (رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه) به بیان نقد‌ها و دیدگاه‌های خود در باب مباحث کلیدی و کلان دانشگاه پرداختند.

در پایان این نشست، دکتر احمدی رئیس دانشگاه، ضمن تشکر از دیدگاه‌های مشفقانه و سازنده حاضران در این جلسه، افزودند: دانشگاه رازی در سال‌های اخیر با تلاش همه فرهیختگان دانشگاهی به موفقیت‌های ارزشمندی دست یافته است؛ دانشگاه متعلق به همه دانشگاهیان است و مدیریت دانشگاه از نقد‌های دلسوزانه و نصیحت‌های خیرخواهانه همه دانشگاهیان استقبال می‌کند؛ چرا که چنین رویکردی سبب کمال دانشگاه و اصلاح کاستی‌ها می‌شود.

ایشان همچنین افزودند: یکی از برنامه‌های مهم و سیاست‌های کلان دانشگاه، استفاده از تجربیات و نظرات نخبگان دانشگاهی در حوزه‌های گوناگون آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، دانشجویی و اداری است و تیم مدیریتی دانشگاه بر این باور است که چنین نقد صادقانه و خیرخواهانه‌ای می‌تواند دانشگاه را به سوی افق‌های جدید و ظرفیت‌های شایسته، بویژه مسأله مهارت آموزی و اشتغال دانشجویان رهنمون کند؛ لذا تشکیل پیوسته و مداوم چنین نشست‌هایی به یقین می‌تواند جنبه‌های مثبت دانشگاه را تبیین و کاستی‌های آن را تعریف و اصلاح نماید.


​​​​​​​​​​​​

آخرین اخبار