آخرین اخبار

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه از برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در مهر ماه 1401 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد افشارنجفی در نشست با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، از تدارک برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در استان خبر داد و اظهار داشت: هرساله به منظور ترغیب جوانان به امر حسنه ازدواج، جشن ازدواج دانشجویی به صورت کشوری در شهر مشهد برگزار می‌شود، اما معمولا دانشگاه‌های استانی نیز چنین جشن‌هایی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین افشارنجفی با بیان اینکه این جشن‌ها معمولا در بازه زمانی بهار یا تابستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته باتوجه به شیوع بیماری کرونا، این جشن را در استان در فضای باز برگزار کردیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ادامه داد: برای امسال طبق توافق صورت گرفته با رؤسای دانشگاه‌های استان، مقرر شده که این جشن در تاریخ 22 مهر در سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) برگزار شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این جشن امسال به شکل استانی برگزار می‌شود، در سال‌های گذشته معمولا هر دانشگاه این جشن را به‌صورت مجزا برگزار می‌کرد اما امسال این جشن به شکل استانی خواهد بود که امیدواریم با این اقدام ارتباطات بین دانشگاه‌ها نیز بیشتر شود.

به گفته این مسئول، طبق آمار ثبت نامی در دانشگاه‌ها، امسال حدود 506 زوج در مراسم جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های استان شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای برگزاری ضیافت اندیشه دانشجویی خبر داد و گفت: تابستان 1389 برنامه‌ای یک تا دو هفته‌ای در دانشگاه‌های کشور برگزار شد که طی آن با استفاده از ظرفیت گروه معارف دانشگاه‌ها و مبلغینی از حوزه علمیه تهران برای تعدادی از دانشجویان برنامه‌هایی با موضوعات روز برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ادامه داد: قرار است امسال دوباره این برنامه احیاء شود و همزمان با سایر دانشگاه‌های کشور در دانشگاه‌های کرمانشاه نیز آن را برگزار خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین افشارنجفی پیش‌بینی‌ کرد که این برنامه در دانشگاه‌های استان برای بیش از هزار دانشجو برگزار شود.

در ادامه این نشست، دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه رازی در سخنانی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و لزوم توجه به آن در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره بر این مقوله تاکید داشته‌اند و یکی از دغدغه‌های ایشان بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا بار سنگینی بر دوش دانشگاهیان است و مسئولیت سنگینی دراین رابطه بر عهده دارند، به‌ویژه در شرایط فعلی که دانشگاه‌ها پس از حدود دو سال حضوری شده باید روی این مسئله تأکید بیشتری صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه رازی خاطرنشان کرد: باید رؤسای دانشگاه‌های استان در کنار هم و با همفکری و مشورت، سمت و سوی دانشگاه‌ها را به سمت عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری هدایت نمایند.

آخرین اخبار