آخرین اخبار

جشنواره شیمی و صنایع شیمیایی «پروفسور مجتبی شمسی‌پور» با همکاری دانشگاه رازی و پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، جلسه شورای راهبری برگزاری جشنواره شیمی و صنایع شیمیایی، 19 بهمن 1400، با حضور رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه، در محل دفتر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی با محوریت تصمیم‌سازی در خصوص برگزاری این جشنواره در استان برگزار شد.

در این جلسه، دکتر علیرضا زبرجدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی، در سخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان، بر عزم دانشگاه رازی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره شیمی و صنایع شیمیایی تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به حضور مرکز استارتاپ استان کرمانشاه در دانشگاه رازی و تجربه و توان این مرکز در برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مختلف که در تعامل با پارک علم و فناوری با سابقه ارزنده در این خصوص است و با در نظر گرفتن پتانسیل‌های دانشگاه رازی به ویژه در حوزه تخصصی شیمی، می‌توان به برگزاری هرچه بهتر این جشنواره امیدوار بود.

دکتر زبرجدی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌های تخصصی می‌تواند در ایجاد تعامل هرچه بهتر و بیشتر دانشگاه با بخش­های مختلف جامعه و صنعت بسیار مؤثر باشد و دانشگاه رازی تمام توان خود را برای برگزاری قدرتمند این جشنواره با تعامل سایر بخش‌های مرتبط استان، به کار خواهد گرفت.

در ادامه، دکتر سیامک آزادی، رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه ضمن تشکر از دعوت دانشگاه رازی و تشکیل این شورا، پیشنهاد برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره را به صورت سالانه مطرح و تأکید کرد: در صورت موافقت دانشگاه و با مشارکت سایر ذی‌نفعان، می‌توان هر سال شاهد برگزاری جشنواره شیمی و صنایع شیمیایی در استان کرمانشاه باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین پارک علم و فناوری و دانشگاه رازی قبلاً منعقد شده است. لذا می‌توان موافقت نامه‌ای در ذیل این تفاهم‌نامه به منظور برگزاری سالانه این جشنواره تدوین و با تأیید طرفین، امضاء گردد.

دکتر آزادی همچنین برگزاری جشنواره مذکور با چشم‌انداز و نگاه ملی در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: کلیه ذینفعان باید برای  برگزاری با شکوه این جشنواره اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و تیم‌ها و کمیته‌های تخصصی بدین منظورذیل این شورا تشکیل گردد.

در ادامه، دکتر مهدی طلایی، مدیر مرکز استارتاپ دانشگاه رازی اظهار داشت: برای ماندگاری این جشنواره، لزوم نامگذاری آن ضروری است که با توجه به جایگاه ویژه دانشکده شیمی دانشگاه رازی در استان و کشور و نقش بی‌بدیل پروفسور مجتبی شمسی‌پور به عنوان چهره ماندگار و همچنین دانشمند برتر جهان که دارای افتخارات زیادی در این حوزه می‌باشد، نامگذاری جشنواره به نام «پروفسور مجتبی شمسی پور» پیشنهاد می‌گردد. این پیشنهاد مورد استقبال از سوی اعضای شورا قرار گرفته و پس از هماهنگی به عمل آمده با ایشان، به تصویب رسید.

دکتر طلایی یادآور شد: زمان تقریبی برای برگزاری این جشنواره تعیین شده است که در جلسه آتی شورا، تثبیت و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آخرین اخبار