آخرین اخبار

نشست همکاری تأمین اجتماعی و دانشگاه رازی برای ارتقای پوشش بیمه دانشجویان استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در این نشست که ۱۷ اردیبهشت ماه 1401 در دانشگاه رازی برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای رفاه اجتماعی و بیمه فراگیر، اظهار کرد: یکی از مهمترین بخش‌های بیمه فراگیر، بیمه دانشجویان است که در همین راستا اواخر سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین سازمان تامین اجتماعی کشور و وزارت علوم با هدف افزایش پوشش بیمه دانشجویان منعقد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، تمامی دانشجویان می‌توانند از پوشش بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند که برای آینده آن‌ها نیز یک سابقه رسمی محسوب می‌شود و قابل انتقال به سایر بیمه‌ها و حتی در بُعد بین المللی قابل انتقال به سایر کشور‌ها نیز هست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه درباره جزئیات بیمه دانشجویان، با اشاره به سه نرخی که برای این نوع بیمه تعریف شده، خاطرنشان کرد: بیمه با نرخ ۱۲ درصد شامل بازنشستگی است که پرداختی آن در ماه نزدیک به ۵۰۵ هزار تومان، با نرخ ۱۴ درصد که شامل بازنشستگی و فوت قبل از بانشستگی است با پرداختی ماهانه ۶۰۵ هزار تومان و برای بیمه ۱۸ درصد که کامل‌ترین نوع است و از کار افتادگی را هم دارد، ماهانه بیش از ۷۰۰ هزار تومان است.

به گفته کاکایی، اکثر دانشجویان به جهت اینکه مجرد هستند بهتر است نرخ ۱۲ درصد را انتخاب کنند، همچنین می‌توانند برای خدمات درمانی نیز از خدمات بیمه فردی که تحت تکلف وی هستند استفاده کنند.

وی اظهار کرد: حق بیمه دانشجویی بر مبنای دستمزد تعیین شده سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود و اگر دانشجویی مستمری پدر یا مادر فوت شده خود را دریافت می‌کنند، بیمه دانشجویی باعث قطع مستمری نخواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از آمادگی تامین اجتماعی برای معرفی بیمه دانشجویی به دانشجویان کرمانشاه خبر داد و گفت: این ظرفیت را داریم که با برقراری میز خدمت، ارائه بروشور، نصب بنر، تبلیغات محیطی، قرار دادن لینک ثبت نام و ارائه فایل‌های آموزشی در بستر‌های فضای مجازی دانشگاه، اطلاع رسانی کافی را به دانشجویان انجام دهیم.

وی هدف از این طرح را افزایش پوشش بیمه برای قشر تحصیل کرده با هدف کمک به بهبود آینده آن‌ها اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه اکنون پوشش بیمه دانشجویان در کرمانشاه حتی نسبت به استان‌های همجوار پایین‌تر است، بگونه‌ای که هم اکنون تنها ۴۴۸ دانشجو در کرمانشاه بیمه هستند، در حالیکه این آمار در برخی استان‌های نزدیک ما چهار هزار نفر است.

کاکایی از دانشگاه رازی خواست از ظرفیت‌های خود برای معرفی مزیت بیمه دانشجویی به دانشجویان استفاده کند و یادآور شد: برای ثبت نام این بیمه نیازی به مراجعه حضوری نیست و امکان ثبت نام به صورت مجازی و از طریق سامانه نیز فراهم است.

در ادامه دکتر محسن سعیدی معاون دانشجویی دانشگاه رازی ضمن استقبال از طرح بیمه دانشجویان، از آمادگی این دانشگاه برای اطلاع رسانی به دانشجویان برای بیمه تامین اجتماعی خبر داد.

وی از تحصیل ۱۲ هزار دانشجوی فعال در دانشگاه رازی خبر داد و با اشاره به اینکه این دانشگاه بزرگترین دانشگاه غرب کشور است، افزود: این ظرفیت را داریم که با تعامل با سایر دانشگاه‌ها برای بیش از ۳۰ هزار دانشجویی که در تمامی دانشگاه‌ها در سطح استان داریم، اطلاع رسانی کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه رازی تاکید کرد: از ظرفیت خوابگاه‌ها برای اطلاع رسانی به ۴۲۰۰ دانشجویی که در خوابگاه‌ها داریم استفاده می‌کنیم و امکان استفاده از کانال‌های دانشجویی و حتی پورتال دانشگاه برای قرار دادن لینک ثبت نام بیمه دانشجویی وجود دارد.

دکتر سعیدی یکی از موانعی که باعث عدم استقبال دانشجویان از بیمه می‌شود را رقم آن اعلام کرد که برای بسیاری از دانشجویان قابل پرداخت نیست و گفت: تقاضا داریم برای کمک به این امر تسهیلاتی برای دانشجویان در نظر گرفته شود.

آخرین اخبار