آخرین اخبار

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه رازی و شرکت تولیدی «خمیرمایه برتر» با هدف تقویت همکاری‌های مشترک به امضای طرفین رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت تولیدی «خمیرمایه برتر» به همراه جمعی از مدیران این شرکت، در مورخ 4 اسفند ماه 1400 با هدف بازدید از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فنی و مهندسی و توسعه همکاری‌ها، در دانشگاه رازی حضور یافتند.

در راستای تقویت همکاری‌های مشترک نیز نشست هم‌اندیشی با حضور مدیرعامل شرکت تولیدی «خمیرمایه برتر»، سرپرست دانشگاه، رئیس دانشکده فنی و مهندسی و جمعی دیگر از مدیران ذیربط برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه، ضمن خیرمقدم به میهمانان در سخنانی اظهار داشت: دانشگاه، ارتباط با بخش صنعت را وظیفه ذاتی خود می‌داند و این رسالت را با جدیت دنبال می‌کند. اعتقاد ما بر این است که اگر ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه برای رفع نیازهای بخش صنعت صرف نشود، شاهد هدررفت منابع خواهیم بود.

وی تأکید کرد: اساتید و دانشجویان ما باید ارتباط عمیق و وسیع با بخش صنعت داشته باشند چراکه این مهم منجر به مهارت افزایی و در عین حال تحصیل با کیفیت و اشتغال‌زایی خواهد شد.

دکتر احمدی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و تلاش دانشمندان، با عبور از مسائل ناشی از دفاع مقدس امروز به لبه فناوری رسیده و با نگاه مثبت دکتر سالاری‌نسب که نسبت به این آب و خاک تعصب و تعهد دارند و امثال ایشان، به قله موفقیت خواهیم رسید.

وی بیان کرد: امیدواریم شرکت تولیدی «خمیرمایه برتر» با طرح مسائل و نیازهای خود به دانشگاه، گامی ارزشمند در جهت همکاری‌های مشترک برداشته و با امید به فرارسیدن روزهای پرامید به آینده بهتر، بیش از پیش برای تقویت ارتباط دانشگاه با بخش صنعت، تلاش جهادی داشته باشیم.

در ادامه دکتر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت تولیدی «خمیرمایه برتر»، ضمن قدردانی به جهت تدارک این نشست، به ارائه گزارش اجمالی در خصوص فعالیت‌های این شرکت تولیدی و همچنین موفقیت‌های کسب شده در بخش صادرات محصولات پرداخت.

وی اظهار داشت: دانشگاه رازی یک مرکز علمی معتبر در کشور است و با استناد به نتایج علمی و پژوهشی این دانشگاه در زمینه فناوری‌های پیشرفته، برای توسعه شرکت تولیدی «خمیرمایه برتر» با نگرش جدید در زنجیره تولید، صنایع پایین‌دستی، اشتغال و... نیاز به همکاری دانشگاهی به ویژه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی داریم.

دکتر سالاری‌نسب با اظهار خرسندی از حضور در دانشگاه رازی افزود: تنها دلگرمی من دانشگاه رازی است، من در استان به دیدار مسئولان نمی‌روم اما همواره در خدمت دانشگاه خواهم بود و دعوت جناب آقای دکتر احمدی سرپرست محترم دانشگاه را اجابت خواهم نمود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های کم‌نظیر دانشگاه رازی در حوزه دانش شیمی ابراز امیدواری کرد: با حمایت دکتر احمدی سرپرست محترم دانشگاه، بستر سرمایه‌گذاری فراهم شود.

دکتر سالاری‌نسب با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، "اقتصاد عرصه جهاد است" و لذا باید دانشگاه با بخش صنعت ارتباط داشته باشد.

وی با اشاره به صادرات قابل توجه محصولات شرکت تولیدی «خمیرمایه برتر» گفت: خوشبختانه با تلاش و همدلی این مجموعه، امروز چهار برابر تولید، تقاضا داریم.  عرصه مخمر نیز عرصه‌ای است که صنایع جانبی زیادی به همراه دارد که ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان را دارد و در این راستا حرکت خواهیم کرد.

در این جلسه، دکتر حسن مرادی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی، ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، اشاره‌ای به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این دانشکده داشت و گفت: حضور اساتید متخصص و مجرب، وجود آزمایشگاه‌های مجهز و کارگاه‌های مختلف از مزیت‌های ارزشمند این مجموعه است.

وی پشتیبانی علمی و فنآورانه از بخش‌های تولیدی و صنعتی جامعه را از رسالت‌های اساسی دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه رازی به‌عنوان دانشگاه معین استان، افتخارات ملی و بین‌المللی زیادی در عرصه‌های مختلف به ویژه پایگاه‌های معتبر رتبه‌بندی علمی کسب نموده است که شایسته است از این ظرفیت و قابلیت مهم در راستای توسعه و شکوفایی استان استفاده شود.

دکتر مرادی یادآور شد: دانشگاه رازی هم راستا با نقش مسئولیت اجتماعی خود و به عنوان دانشگاهی که شعار جامعه‌محوری را نصب‌العین فعالیت‌های خود قرار داده است، عزم جدی برای ورود به حل نیازهای علمی و فناورانه بخش‌های مختلف شهر دارد و بدون تردید، گسترش همکاری بین قطب‌های برتر علمی و صنعتی کشور، موجب بهره‌مندی از توانمندی‌های متقابل، حل معضلات و مشکلات در چرخه پژوهش و تولید و در نهایت کسب موفقیت خواهد شد.

همچنین دکتر زبرجدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، از اعلام آمادگی برای همکاری با بخش صنعت به ویژه شرکت تولیدی «خمیرمایه برتر» خبر داد و با ارائه پیشنهاد تأسیس شرکت دانش بنیان در این زمینه ابراز امیدواری کرد: بستر مناسب برای همکاری اعضای هیئت علمی با بخش صنعت در قالب فرصت مطالعاتی و دوره‌های شش ماهه فراهم گردد.

همچنین دکتر تورج زینی‌وند، مدیر حوزه ریاست دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: با توجه به رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بحث اهمیت و ضرورت ارتباط دانشگاه و صنعت، حمایت‌های ارزشمندی نیز برای تسهیل ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل می‌آورد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت به مثابه یک زنجیره است و همه بخش‌های این زنجیره باید بهم پیوسته و در مسیر درست کار کند تا نتایج مفید حاصل گردد.

دکتر تورج زینی‌وند ابراز امیدواری کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه و توجه دستگاه‌های اجرایی به ظرفیت‌های دانشگاه، در زمینه حل نیازهای بخش صنعت توسط نخبگان دانشگاه شاهد تحولات مثبت باشیم.

در این جلسه اعضای حاضر در نشست ضمن ارائه توانمندی‌های طرفین، با تأکید بر تشکیل کمیته‌های تخصصی، در خصوص ارائه راهکارهای عملیاتی نمودن روند همکاری‌ها، نقطه‌نظرات خود را مطرح نمودند.

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه رازی و شرکت تولیدی «خمیرمایه برتر» با هدف تقویت همکاری‌های مشترک در محورهای تخصصی به امضای طرفین رسید.

دکتر سالاری نسب همچنین نشستی صمیمانه با رئیس و جمعی از اساتید و مدیران دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه داشت. مدیرعامل شرکت تولیدی «خمیرمایه برتر» به اتفاق هیئت همراه و جمعی از مدیران دانشگاه از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فنی و مهندسی دانشگاه رازی بازدید به عمل آوردند.

آخرین اخبار