آخرین اخبار

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از انعقاد تفاهم‌نامه حمایت از مجلات علمی تازه تأسیس، فیمابین دانشگاه‌های رازی، کردستان، همدان و لرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر کیانوش چقامیرزا معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار داشت: به منظور ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم، افزایش تولیدات علمی، انتشار نتایج پژوهش‌های علمی و استفاده بهینه از امکانات موجود در جهت اهداف مشترک و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و با توجه به اهمیت راه اندازی نشریات در این خصوص، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با هدف فراهم‌سازی بستر راه‌اندازی نشریات علمی در دانشگاه‌ها و ادامه فعالیت نشریات علمی مخصوصاً در سال اول فعالیت و تقویت این نشریات، موفق به اخذ تفاهم‌نامه با سه دانشگاه کردستان، لرستان و همدان شد.

دکتر چقامیرزا در ادامه افزود: این تفاهم نامه به مدت دو سال برای حمایت از نشریات در سال اول انتشار می‌باشد که مفاد آن به شرح ذیل است:

ماده ۱. موضوع تفاهم‌نامه

جهت حمایت از نشریات تازه تاسیس، دانشگاه موظف است برای مقالاتی که در سال اول انتشار نشریه تا قبل از اخذ اعتبار علمی از کمسیون نشریات علمی کشور، توسط عضو هیئت علمی چاپ شوند، امتیاز مقاله علمی در نظر گیرد.

تبصره ۱: نشریه می‌بایست فقط در سال اول انتشار باشد.

تبصره ۲: هر دانشگاه موظف است لیست نشریات سال اول انتشار را معرفی و به استحضار دانشگاه طرف تفاهم‌نامه برساند.

تبصره ۳: امتیاز مقاله، مطابق آیین‌نامه امتیازدهی به فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی همان دانشگاه باشد.

ماده ۲. مدت اجرای تفاهم‌نامه

 مدت تفاهم‌نامه از ۱۴۰۳/۰۴/۰۱ تا ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ است.

ماده ۳. تعهدات

دکتر چقامیرزا یادآور شد: دانشگاه موظف است، بر رعایت تناوب انتشار نشریه نظارت داشته باشد و این نشریات بعد از یک سال و انتشار حداقل ۲۴ مقاله، جهت اخذ درجه اعتبار وارد روند ارزیابی نشریات وزارت عتف شوند. هم‌چنین لازم است خبر مربوط به انعقاد تفاهم‌نامه در صفحه اصلی پورتال هر دو دانشگاه اطلاع‌رسانی گردد.

آخرین اخبار