آخرین اخبار

سخنرانی علمی با موضوع «تعاونی‌های دانشجویی، دستاورد ۲۲ سال مهارت آموزی در دانشگاه رازی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، سخنرانی علمی با موضوع «تعاونی‌های دانشجویی، دستاورد ۲۲ سال مهارت آموزی در دانشگاه رازی»، ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد. در این مراسم، دکتر کیومرث زرافشانی عضو هیئت علمی گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی با اشاره به فرآیندهای تعلیم و تربیت در نظام آموزشی اظهار داشت: در آموزش عالی دو حوزه آموزش‌های تئوری و عملی وجود دارد.
وی فعالیت مستمر و پویای کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های کار عملی در دانشگاه‌ها را سبب کسب تجارب ارزشمند در کنار آموزش‌های تئوری دانست و گفت: دانشگاه رازی شعار اخلاق محوری و کارآفرینی را محور خود قرار داده و در این مسیر حرکت می‌کند.

بنیان‌گذار تعاونی دانشجویی پیشگامان اشتغال، در خصوص پیشینه فعالیت تعاونی دانشجویی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی اظهار داشت: این تعاونی حدود ۲۲ سال پیش در دانشکده کشاورزی شکل گرفت، در سال ۱۳۷۹ با تشکیل این تعاونی، دانشجویان با ابزار آلات کشاورزی و فرآیند کاشت محصولات کشاورزی آشنا شدند که البته  با دست خالی و امکانات فرسوده مزرعه این تلاش‌ها صورت گرفت و متأسفانه این تعاونی به دلیل تغییر سیاست گذاری‌ها در آموزش دچار رکود شد.
وی گفت: بعد از توقف بسیار طولانی، در سال ۹۵، طی یک بازآفرینی، شرکت تعاونی با عنوان شرکت تعاونی (۴۸۰۲) تأسیس شد و دانشجویان در مزرعه اقدام به کشت محصولاتی از جمله بادام زمینی نمودند. همچنین تولید مرغوب‌ترین قارچ را در شرکت تعاونی داشتیم.
وی کاشت سبزی ارگانیک، استخر پرورش ماهی، پرورش گوسفند و شترمرغ، تولید زعفران در پردیس کشاورزی، پرورش قرقاول، کشت نهال، توت فرنگی، کشت ذرت، یولاف، میوه‌های استوایی و بنفشه آفریقایی را از جمله اقدامات شرکت تعاونی دانشجویی دانشگاه رازی برشمرد.
دکتر زرافشانی گفت: با تلاش و همت اساتید و دانشجویان، امروز شرکت تعاونی دانشجویی پیشگامان اشتغال ( ۴۸۰۲) محلی برای کارآفرینی و تولید و عرضه محصولات کشاورزی توسط دانشجویان است.
وی یادآور شد: پس از تشکیل تعاونی دانشجویی در دانشگاه رازی با الگوگیری از این اقدام شاخص، تعاونی دانشجویی نواندیشان زبردست غرب در دانشکده کشاورزی ایلام نیز تأسیس شد. همچنین تشکیل تعاونی‌‌های  دیگری در کردستان، همدان و لرستان را شاهد بودیم.
دکتر زرافشانی افزود: علاوه بر تشکیل تعاونی در دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی، در سایر دانشکده‌های دانشگاه رازی در رشته‌های مختلف که قابلیت ایجاد شرکت تعاونی را داشتند، به‌عنوان الگو مورد استفاده قرار گرفت.

پیشتر در خصوص تشکیل تعاونی دانشجویی پبشگامان اشتغال دانشگاه رازی، گفتگوی رسانه‌ای با دکتر زرافشانی در پایگاه خبری دانشگاه صورت گرفته‌ است که می‌توانید برای مشاهده جزییات کامل توضیحات ایشان اینجا کلیک کنید.

آخرین اخبار