آخرین اخبار

گروه آموزشی علوم تاریخی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی تأسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر روح اله بهرامی عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار داشت: نخستین رشته از رشته‌های گروه علوم تاریخی ابتدا با اخذ مجوز رشته تاریخ اسلام در دوره  کارشناسی ارشد در ذیل گروه الهیات و معارف اسلامی آغاز و دو سال پس از آن، رشته‌های  تاریخ اسلام، باستان‌شناسی و حقوق از گروه الهیات تفکیک شدند و با عنوان گروهی مستقل تحت عنوان گروه "حقوق، تاریخ و باستان‌شناسی" به فعالیت علمی و آموزشی پرداختند.

وی افزود: در نهایت با اخذ مجوز رشته تاریخ ایران اسلامی در دوره کارشناسی ارشد و همچنین اخذ نخستین دوره کارشناسی رشته تاریخ اسلام از سال 1399، دو سال بعد، در خواست تاسیس و استقلال گروه علوم تاریخی از گروه حقوق و باستان‌شناسی مطرح و با پیگیری‌های ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی این در خواست در سال گذشته مورد موافقت دانشگاه و شورای طرح و برنامه ریزی دانشگاه قرار گرفت.

شایان ذکر است، چهارم دی ماه 1402 طی حکمی از سوی دکتر محمدنبی احمدی ریاست دانشگاه رازی، دکتر روح اله بهرامی به عنوان نخستین مدیر گروه علوم تاریخی دانشکده ادبیات و علوم انسانی منصوب شد.

در این راستا، دکتر بهرامی مدیر گروه علوم تاریخی دانشگاه در روز سه شنبه 12 دی ماه 1402، در جلسه شورای آموزشی و اجرایی دانشکده ادبیات و علوم انسانی حضور یافت و در جمع اعضای مدیران گروه‌های آموزشی، توضیحاتی در خصوص چشم‌انداز و برنامه‌های این گروه ارائه کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که شاهد رشد و توسعه نظام آموزشی و علمی گروه علوم تاریخی در ساختار دانشگاه رازی و منطقه غرب کشور به عنوان قطب آموزشی و علمی در عرصه  تاریخی، تمدنی و فرهنگی سرزمین ایران عزیز و اسلامی باشیم.

 

آخرین اخبار