آخرین اخبار

دکتر محمود احمدی دانشیار گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه رازی برای استادان و دانشجویان دانشگاه دیاله عراق سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، پیرو نشست روسای منتخب دانشگاه‌های کشور با روسای دانشگاه‌های عراق به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد، تعداد ۱۱ تفاهم نامه توسط دکتر محمدنبی احمدی، ریاست دانشگاه، در این نشست با همتایان خارجی ایشان منعقد گردید.

پس از آن با توجه به اهمیت گسترش دیپلماسی علمی با کشور‌های هدف جمهوری اسلامی ایران، هیئتی متشکل از ریاست دانشگاه، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه از پنج دانشگاه عراق بازدید و با چهار دانشگاه یادداشت‌تفاهم همکاری امضا نمودند.

دانشگاه دیاله یکی از این دانشگاه‌ها است که پس از بازدید هیئت دانشگاه رازی و امضای یادداشت‌تفاهم همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با آن دانشگاه،  ابراز علاقه‌مندی فراوانی برای همکاری دو جانبه با دانشگاه رازی و استفاده از پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه اعلام کرد.

در راستای اجرایی نمودن یادداشت‌تفاهم، دکتر محمود احمدی سخنرانی مجازی برای بالغ بر ۸۰ نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه دیاله با عنوان "Software Defined Networking and Network Function Virtualization" برگزار نمودند.

با توجه به حضور دکتر عبدالمنعم عباس کریم، رئیس دانشگاه دیاله در این نشست مجازی، دکتر محمدنبی احمدی، رئیس دانشگاه رازی نیز حضور یافته و ضمن ابراز علاقه‌مندی به گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دوجانبه و چندجانبه با دانشگاه‌های عراق، از همجواری و هم‌مرز بودن دو کشور به‌عنوان یکی از مزیت‌های همسایگی در پیشبرد دیپلماسی علمی نام برد و اظهار داشت: اشتراکات قومی، فرهنگی و مذهبی نیز از دیگر مولفه‌هایی است که می‌تواند در تبدیل نمودن عوامل بالقوه به عملیاتی شدن همکاری‌های علمی بین المللی تاثیرگذار باشد.

 دکتر محمود احمدی با گرایش شبکه‌های کامپیوتر و دانش آموخته دکتری دانشگاه صنعتی دلفت هلند، دانشیار گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه رازی است که همکاری‌های علمی بین‌المللی مناسبی با دانشگاه­‌های خارج از کشور دارند و اخیرا نیز در کمیته علمی همایش امنیت سایبری دانشگاه الاسراء عراق عضویت خواهند داشت.


 

آخرین اخبار