آخرین اخبار

بیست و سومین دوره مسابقات دانشجويی آمار کشور به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، بیست و سومین دوره مسابقات دانشجويی آمار کشور، 6 شهریور ماه 1402 به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

در این خصوص دکتر حبیب جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه رازی و دبیر کمیته علمی مسابقات اظهار داشت: مسابقات دانشجويی آمار کشور تا دوره بیستم به صورت حضوری برگزار می شد اما به دنبال شیوع بیماری کرونا، بیست و یکمین و بیست و دومین دوره مسابقات به صوت مجازی پیگیری شد.

وی افزود: به واسطه تجربه خوبی که از برگزاری مجازی مسابقات حاصل شد، بیست و سومین دوره نیز به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه رازی در حال برگزاری است. این آزمون از صبح 6 شهریور ماه در دو بخش نظری و کاربردی آغاز و تا عصر ادامه می‌یابد.

این مسئول بیان کرد: در این دوره از رقابت‌ها 8 تیم با ترکیب سه نفره از دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، علامه طباطبایی، اهواز، رازی، تبریز، شیراز و مشهد حضور دارند.

دکتر جعفری در خصوص تفاوت بخش‌های نظری و کاربردی آزمون گفت: بخش نظری آزمون آمار به صورت انفرادی است اما بخش کاربردی به صورت تیمی برگزار می‌شود. در پایان به نفرات اول تا سوم بخش نظری و تیم اول بخش کاربردی جوایزی اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت این آزمون یادآور شد: این آزمون از با اهمیت در زمینه آمار است و با المپیاد آماری کشور برابری می‌کند. از سال آینده نیز این مسابقات به صورت بین المللی و با حضور کشورهای عضو اکو برگزار خواهد شد.

دکتر جعفری بیان کرد: نتایج این مسابقات هر ساله همزمان با کنفرانس آمار ایران یا یکی از سمینارهای مورد تایید وزارت علوم و زیر نظر انجمن آمار اعلام خواهد شد و از برترین‌ها در اختیامیه تقدیر به عمل می‌آید.

آخرین اخبار