آخرین اخبار
2474
آغاز آزمون سراسری 1403 با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی؛

بزرگترین ماراتن علمی کشور در دانشگاه رازی به روایت تصویر

آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در دانشگاه رازی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور از صبح امروز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه در دانشگاه رازی آغاز شد و داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در نوبت صبح به رقابت پرداختند.

همچنین در این ماراتن نفس‌گیر داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و هنر در نوبت بعد از ظهر در حوزه‌های امتحانی دانشگاه رازی رقابت می‌کنند.

دکتر سجاد دادفر نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه در جریان بازدید از حوزه‌های امتحانی به روابط عمومی دانشگاه رازی گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب در ۱۴ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ۱۴ حوزه امتحانی در سطح شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان برای برگزاری آزمون سراسری در نظر گرفته شده است، افزود: از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان، ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند.

دکتر دادفر تعداد داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه را ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۳۴ درصد در رشته علوم انسانی، ۷ درصد در رشته ریاضی، ۵ درصد زبان خارجی و ۲ درصد در رشته هنر اعلام کرد و گفت: حوزه‌های امتحانی رشته‌های ریاضی و علوم انسانی شامل ۱۲ حوزه دانشگاه رازی، ۲ حوزه دانشگاه صنعتی، ۴ حوزه دانشگاه آزاد اسلامی و ۲ حوزه در دانشگاه پیام نور است. آزمون رشته‌های هنر و زبان خارجی نیز در ۷ حوزه دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: ۸ حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و ۴ حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران میزبان داوطلبان کنکور سراسری است.

گزارش تصویری روابط عمومی دانشگاه رازی از رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در دانشگاه رازی را ببینید.

عکس: اسما رستمی

 

برچسب ها:

دانشگاه رازی
روابط عمومی دانشگاه رازی
سازمان سنجش
آزمون سراسری 1403
کنکور 1403

آخرین اخبار