آخرین اخبار

به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، نشست بصیرتی و روشنگری در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، نشست بصیرتی و روشنگری با حضور دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه و مسئولان بسیج کارمندی دانشگاه‌های شهرستان کرمانشاه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سرهنگ رجبی‌نژاد مسئول اجتماعی سپاه ناحیه کرمانشاه در سخنانی با اشاره به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی)؛ امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده‌ای است که علاوه بر مسئولیت شرعی، هم انقلابی و هم سیاسی است که همگان باید آن را رعایت کنند و امروزه یکی از مشکلاتی که در برخی بخش‌ها وجود دارد به خاطر فراموش شدن این فریضه واجب الهی است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت و اهمیت آموزش افزود: افرادی که قصد دارند در محیط کار یا در خیابان و .. تذکر لسانی بدهند باید به یاد داشته باشند، آموزش دیدن در این رابطه بسیار اهمیت دارد و لازم است علاوه بر تشکیل تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر، نسبت به آموزش این افراد توجه ویژه‌ای شود.

سرهنگ رجبی‌نژاد ادامه داد: این معاونت آمادگی دارد که با استفاده از ظرفیت اساتید برجسته و مطرح کشوری دوره‌های بینشی و معرفتی در سطح بالایی را برای دانشگاهیان برگزار نماید تا افراد با آگاهی بیشتری نسبت به انجام این فریضه واجب اقدام نمایند.

در ادامه این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی در سخنانی با تبریک آغاز ماه ربیع الاول و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اربعین یک فرصت بی‌نظیر برای نشان دادن وحدت و یکدلی محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و خداوند متعال را شاکریم که این فرصت امسال نصیب دانشگاه شد که کاروانی متشکل از اعضای هیئت علمی و یاوران علمی همراه با خانواده‌هایشان راهی این منزلگاه نور شدند.

وی با تقدیر از زحمات حاج آقا عزیزی فرمانده بسیج کارمندی دانشگاه افزود: حرکت با برنامه کاروان اربعین دانشگاه آن هم در این ایام که اوج جمعیت دلدادگان حسینی در این مسیر عاشقی حضور دارند واقعا در نوع خود بی‌نظیر است، با کاروانی با این تعداد نفرات در این مسیر همراه شدن و به سلامت برگشتن حقیقتا کار بسیار مشکلی است؛ اما الحمدلله که این کار برای مجموعه بسیج کارمندی به نحو کاملا مطلوبی مدیریت و اجرا شد و امیدواریم مجموعه بسیج کارمندی این برنامه زیارتی را در سایر ایام سال نیز ادامه دهد.

دکتر احمدی با اشاره به مشاهیر و دانشمندان ایرانی همچون خوارزمی، ابن هیثم، ابوعلی سینا، ابو ریحان بیرونی و... افزود: بالاترین قدرت در جهان، علم است، از قدیم الایام بیرق‌داران علم، ادب، فضل، کمال، دانش، تعقل، خرد و. ایرانیان بوده‌اند، امروزه همه شاهدیم دانشمندان جهان در تمامی علوم از نوشته‌ها و کتب بزرگان ما سر مشق و الگو می‌گیرند، هرکسی علم داشت، قدرت پیدا می‌کند و قدرت نیز به تأثیر ذهنی و جغرافیای ذهنی مرتبط می‌گردد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز به جایی رسیده است که تمام دنیا متحد شده تا جلوی برد تجهیزات دفاعی ما را بگیرد، اما ناتوان است یا کشوری مثل روسیه در سطح رسانه‌های جهان اعلام می‌کند از این به بعد از توربین‌های زیمنس آلمان دیگر استفاده نمی‌کند و توربین‌های ساخت ایران را جایگزین آن فناوری می‌کند.

رئیس دانشگاه رازی افزود: امروز هیچ کشوری جرأت ندارد با جمهوری اسلامی ایران وارد درگیری مستقیم شود، کشور‌های نظیر آمریکا و انگلیس قدرت دریا پایه دارند، دانشمندان و متخصصان صنعت دفاعی ما چند سال پیش طبق فرموده رهبر معظم انقلاب با تولید موشک‌های نقطه‌زن علناً این مؤلفه قدرت را از این کشور‌های استعمارگر گرفته‌اند و آن‌ها می‌دانند در خلیج فارس و سایر آب‌ها تنها یک سیبل متحرک هستند، بنا بر این امروز هیچ کشوری جرأت تعرض به جمهوری اسلامی را ندارد برای همین دشمنان به سراغ جنگ ترکیبی رفته‌اند و در این جنگ به صورت خاص سرمایه‌های اصلی کشور یعنی ذهن جوانان ما را نشانه رفته‌اند.

دکتر احمدی ادامه داد: انسان همان گونه عمل می‌کند که به آن فکر می‌کند، امروز دشمن می‌خواهد فکر جوانان ما را عوض کند و برای این منظور دست به هجمه‌های بسیار پیچیده و گوناگون می‌زند و متاسفانه فضای مجازی مسموم نیز برای او خوراک فاسد تهیه می‌کند، لذا باید برای این قضیه اتاق‌های فکر و اندیشه ورز تشکیل داد و از افراد متخصص و صاحبان فن خواست راهکار و پیشنهاد مؤثر ارائه دهند و بسیج کارمندی باید در این زمینه پیش قدم باشد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر افزود: دشمنان با راه اندازی جریان خودباختگی در بین جوانان، تمام تلاششان را بکار گرفته‌اند تا هویت جوان ایرانی را عوض کنند، اما ما وظیفه داریم بر اساس دستورات دینی مقابل این هجمه‌های دشمنان بایستیم و جوانانمان را با آگاه سازی و اقناع سازی از نقشه‌ها و حیله‌های دشمن به معنای واقعی کلمه به بصیرت برسانیم، این مسیر هرچند شاید سخت و غبار آلود باشد، اما ما، چون طبق فرموده و وعده الهی بر حق هستیم پس نتیجه یقینا به سود ما خواهد بود و این فضای غبارآلود به کنار خواهد رفت و حقیقت بر جوان ما نشان داده خواهد شد، لذا همه باید در این زمینه تمام توان و قوت و همت خود را پای کار بیاورند.

در این نشست، دکتر جوانشیری سرپرست معاونت اداری و مالی و مدیریت منابع دانشگاه رازی حضور داشت و به سؤالات کارکنان در خصوص برنامه‌های پیش روی این معاونت پاسخ داد.

آخرین اخبار