آخرین اخبار

جلسه شورای دانشگاه به ریاست دکتر محمدنبی احمدی و با حضور اعضا در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، جلسه شورای دانشگاه، سه‌شنبه 19 دی ماه 1402، به ریاست دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه و با حضور اعضا، در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در آغاز این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک هفته زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)و روز مادر، طی سخنانی، در فضیلت بردباری، حدیثی از امام رضا(ع) را نقل کرد و گفت: «لا يَكونُ الرّجُلُ عابِدا حتّى يكونَ حَليما»؛ آدمى عابد نباشد، مگر آن كه بردبار باشد.

وی با توصیه همگان به صبر و بردباری در امور به ویژه در رسیدگی به امور مردم و هنگام برخورد با ارباب رجوع، به این نکته اشاره کرد که بدخلقی و غضب، حسنات انسان را نابود می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسی اهتمام جدی از سوی جامعه دانشگاهی برای اقامه نماز جماعت در مسجد دانشگاه را مورد تأکید قرار داد و به بیان توضیحاتی در خصوص ارزش و جایگاه و اهمیت نماز جماعت در جامعه اسلامی پرداخت.

در ادامه جلسه، بحث و تبادل نظر درباره مسائل جاری دانشگاه از سوی معاونین دانشگاه و دیگر مدیران حاضر در نشست انجام شد.

از موضوعات مطرح شده در این نشست، بررسی رویکرد آموزشی و ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش رو برای تعامل با دانشگاه‌های عراق، بررسی زمینه‌های همکاری دو جانبه دانشگاه رازی با برخی دانشگاه‌های عراق از جمله همکاری در هیأت تحریریه نشریات معتبر و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های مشترک، تشریح نیازها و ظرفیت‌های دانشکده‌ها بود.

در این راستا، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاون پژوهش و فناوری و مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه به بیان برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در راستای بین‌المللی سازی دانشگاه پرداختند.

بررسی مشکلات و نیازهای سراهای دانشجویی، پیشنهاد تأسیس یک پژوهشکده در قصرشیرین با هدف پیشبرد همکاری‌های علمی - پژوهشی با عراق در حوزه کشاورزی، ارائه گزارش در حوزه تربیت بدنی و موفقیت‌های کسب شده از دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای دانشگاه بود.

در پایان دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه پس از جمع‌بندی موارد مطروحه، در سخنانی، با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته از سوی همه دست‌اندرکاران در راستای رشد و تعالی و ارتقاء جایگاه دانشگاه اظهار داشت: موفقیت‌های حوزه تربیت بدنی و ورزش در تاریخ دانشگاه رازی بی‌سابقه است.

وی اشاره‌ای به توفیقات کسب شده در نظام رتبه‌بندی ملی ISC داشت و یادآور شد: دانشگاه رازی موفق شده برای نخستین بار با کسب رتبه 9 در جمع 10 دانشگاه‌ جامع برتر کشور قرار بگیرد‌ که مایه افتخار و مباهات است.

رئیس دانشگاه همچنین بیان کرد: از همه رؤسای محترم دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها، گروه‌های آموزشی، معاونین محترم و استادان گرامی برای تلاش‌های مجدانه و پیگیری‌های مستمر در ترم جاری تقدیر و تشکر می‌کنم و برای همه عزیزان آرزوی توفیق روزافزون دارم.

دکتر احمدی گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته در خصوص موضوعات و مسائل مطرح شده در جلسه شورای اداری دانشگاه دانشگاه مورخ 1402/10/05 ارائه داد داد و افزود: با لطف و یاری خداوند متعال و پیگیری‌های صورت گرفته، خوشبختانه به تمامی موضوعات رسیدگی شد و مشکلات و مسائل مطرح شده در جلسه قبل، برطرف شده است.

آخرین اخبار