آخرین اخبار

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی از استقرار ۵ موکب برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین با مشارکت دانشگاه‌های استان کرمانشاه خبر داد.

دکتر تورج زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص رزمایش بزرگ اربعین پرداخت و اظهار داشت: در این راستا دانشگاه، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را در دستور کار قرار داده و این فعالیت‌ها با محوریت قرارگاه علم الهدی استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

دکتر زینی‌وند با اشاره به اینکه دانشگاه رازی مسئولیت قرارگاه راهیان نور علم‌الهدی در استان کرمانشاه را عهده‌دار است، افزود: تاکنون چندین نشست با حضور اعضای قرارگاه علم الهدی به میزبانی دانشگاه رازی در خصوص تدابیر لازم برای مراسم اربعین برگزار شده است، علاوه بر دانشگاه رازی، دیگر دانشگاه‌های استان کرمانشاه از جمله دانشگاه صنعتی، فرهنگیان، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای اقدامات مهمی را در خصوص سفر اربعین انجام می‌دهند.

وی در خصوص برنامه‌های ویژه دانشگاه رازی برای دانشجویانی که قصد شرکت در مراسم پیاده روی اربعین و زیارت دارند، افزود: یکی از این اقدامات، اختصاص کمک هزینه اهدایی به دانشجویان و کارکنان اعزامی به مبلغ ۲ میلیون تومان بوده که این افراد با ثبت‌نام از طریق بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری می‌توانند نسبت به ثبت اطلاعات بانکی خود در سامانه اربعین از طریق کارشناسان و بسیج دانشجویی اقدام کنند.

دکتر زینی‌وند تصریح کرد: فراهم نمودن شرایط دریافت تسهیلات برای هر دانشجو به مبلغ ۲ میلیون تومان از طریق وزارت علوم و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد که با مشارکت بانک مشخص شده و مهلت ثبت نام این وام تنها تا ۲۴ مردادماه بوده و پس از انجام مراحل اولیه برای دریافت وام می‌توان اقدام کرد.

وی در ادامه از استقرار ۵ موکب با مشارکت دانشگاه‌های استان کرمانشاه خبر داد و افزود: برپایی موکب در دانشگاه آزاد شهر کنگاور، پیام نور شهر کرمانشاه، فنی حرفه‌ای استان در شهر کرمانشاه، موکب دانشگاه فرهنگیان در ماهیدشت و نیز موکب مشترک دانشگاه رازی و دانشگاه آزاد اسلامی در مرز خسروی با مشارکت مادی و معنوی همه دانشگاهیان استان و تحت عنوان ستاد اربعین دانشگاه‌های استان صورت می‌گیرد.

دکتر زینی وند با قدردانی از همکاری و حمایت رؤسای دانشگاه‌های استان، معاونین فرهنگی و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یادآور شد: امکان اسکان شبانه‌روزی بیش از ۶۰۰ نفر در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه رازی ویژه زائرین دانشگاه‌های سراسر کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به اعزام گروه‌های دانشجویی دانشگاه رازی به سفر اربعین یادآور شد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته اعزام دانشجویان را خواهیم داشت که به صورت ۲ کاروان کارمندی و سه کاروان دانشجویی با ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر از هفته اول شهریورماه صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی در پایان یادآور شد: راهپیمایی میلیونی اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از عظیم‌ترین اجتماعات مردمی با حضور ملیّت‌های مختلف است و نمادی از امّت واحده اسلام و رزمایشی بی‌نظیر از وحدت در مقابل دشمنان اسلام به شمار می‌رود.

آخرین اخبار