آخرین اخبار

برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در مورخ 9 آذرماه 1401، برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری تشریح شد.

در این نشست، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به خبرنگاران و با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س)، به تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری چرداخت.

دکتر مصطفی مصطفایی اظهار داشت: امسال به مانند سالیان گذشته، برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در دو بخش استانی و کشوری برگزار می‌شود، برنامه‌های استانی از ۱۲ لغایت ۱۷ آذرماه و برنامه‌های کشوری از ۱۹ لغایت ۲۴ این ماه برگزار خواهد شد.

وی شعار امسال هفته پژوهش و فناوری را «پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اعلام کرد و افزود: دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر و معین استان کرمانشاه، متولی اصلی برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری است.

دکتر مصطفایی در تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر است که در دو بخش شامل معرفی پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: آیین پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی در مورخ ۱۴ آذرماه در سالن اجتماعات فرهنگ و ادب دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار و طی آن از ۸۳ نفر به عنوان پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه رازی تجلیل به عمل خواهد آمد.

دکتر مصطفایی بیان کرد: علاوه بر معرفی و تجلیل از ۸۳ نفر پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه رازی؛ هفت نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه که در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان و ۱۷ نفر به عنوان پژوهشگران پراستناد دو درصد جهان نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه رازی خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۴ آذرماه به مدت چهار روز برپا خواهد بود که در آن، 40 طرح پژوهشی و فناوری برتر از مجموع۵۰ طرحی که به دبیرخانه دانشگاه ارسال شده، رونمایی به عمل خواهد آمد.

دکتر مصطفایی با بیان اینکه مراسم تجلیل از «پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه» نیز برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم از ۸۰ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان در حوزه‌های مختلف تجلیل خواهد شد. این افراد شامل 6 نفر از برگزیدگان در حوزه‌های تخصصی علوم مختلف، ۳۵ نفر از برگزیدگان دانشگاهی، ۱۲ نفر از مراکز تحقیقاتی، ۱۰ نفر از فناوران برتر شرکت‌های دانش‌بنیان و ۱۹ نفر از دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی یادآور شد: با عنایت به اینکه پروفسور مجتبی شمسی‌پور عضو برجسته هیئت علمی دانشگاه رازی به عنوان یکی از سرآمدان علمی کشور در سال ۱۴۰۱ معرفی شده است، در هفته پژوهش و فناوری از ایشان تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

دکتر مصطفایی زمان برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه را پنجشنبه ۱۷ آذرماه اعلام کرد و گفت: این مراسم با حضور جمعی از مسئولان، اساتید و پژوهشگران در سالن اجتماعات فرهنگ و ادب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان توسط پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: این نمایشگاه طی روزهای سوم تا پنجم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کرمانشاه برگزار می‌شود.

دکتر مصطفایی با اشاره به تدارک برگزاری برنامه‌های جانبی در ایام هفته پژوهش و فناوری در استان گفت: برگزاری تورهای صنعتی ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان از جمله این برنامه‌ها است. همچنین دانشگاه رازی به منظور تعمیق‌بخشی به ارتباط میان دانشگاه و صنعت، نشست‌ها و جلساتی را با واحدهای صنعتی مختلف استان خواهد داشت و پیشنهاد می‌شود که این واحدها «دفتر تحقیق و توسعه» خود را در داخل دانشگاه مستقر کنند.

وی همچنین به ارتقاء 11 پله‌ای جایگاه دانشگاه رازی در بین دانشگاه‌های جامع کشور در نظام رتبه‌بندی ملی ISC  خبر داد و گفت: طی سالهای گذشته، رتبه دانشگاه رازی در این نظام رتبه‌بندی بین ۲۰ تا ۳۰ بود که امسال با تلاش اعضای هیئت علمی، یاوران علمی، دانشجویان و مدیریت دانشگاه به رتبه ۱۲ رسیده است.

 

برچسب ها:

دانشگاه رازی
هفته پژوهش و فناوری
روابط عمومی دانشگاه
نشست خبری
مصطفی مصطفایی

آخرین اخبار