آخرین اخبار

جمعی از دانشجویان دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی از پایگاه قهرمانی و استعدادیابی استان کرمانشاه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، برنامه بازدید از پایگاه قهرمانی و استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، با همکاری انجمن های علمی دانشجویی علوم ورزشی دانشگاه رازی جهت آشنایی بیشتر دانشجویان این رشته با مراکز مرتبط با سلامتی و ورزش، ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲، با حضور جمعی از دانشجویان مستعد و با همراهی دکتر رستگار حسینی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی و استاد مشاور انجمن علمی علوم ورزشی در هیئت پزشکی ورزشی و پایگاه قهرمانی و استعدادیابی استان برگزار شد.

در ابتدا، دانشجویان علوم ورزشی که متشکل از دانشجویان نخبه کارشناسی، ارشد و دکترای گرایش‌های مختلف علوم ورزشی بودند، دیداری دوستانه و صمیمی با رئیس هیئت همگانی ورزشی استان کرمانشاه، دکتر نریمان رحمانی داشتند که در این دیدار به مسائل مختلفی همچون: چگونگی پیگیری و شرکت در کلاس‌های مربیگری، ایده‌یابی و کارآفرینی در حوزه ورزشی و چگونگی احداث یک باشگاه ورزشی پرداخته شد و پس از پرسش و پاسخ درباره این موضوع، با جمله‌: تا شما ورزش نکنید، ورزش همگانی نمی‌شود، جلسه را به اتمام رساندند.

همچنین در حاشیه این دیدار، رایزنی‌های لازم برای همکاری بیشتر میان هیئت همگانی استان با دانشکده علوم ورزشی نیز صورت گرفت. سپس پس از صرف پذیرایی، دانشجویان به بازدید از موزه یک صد ساله تاریخ مطبوعات ورزشی ایران پرداختند.

پس از آن، دانشجویان با هیئت پزشکی ورزشی استان آشنا شدند و موضوعات مختلفی همانند: خدمات هیئت پزشکی ورزشی، مزایای دارا بودن کارت کمیته خدمات درمانی، نحوه ارائه خدمات تشخیصی، مشاوره‌ای، درمانی و توانبخشی به ورزشکاران و قهرمانان تشریح شد.

در ادامه، خدمات آموزشی این هیئت برای دانشجویان شامل: دوره‌های ماساژ ورزشی، تغذیه و روانشناسی، حرکات اصلاحی، آسیب شناسی و ورزش درمانی در آب توضیح داده شد.

همچنین بر همکاری مشترک با دانشکده علوم ورزشی برای برگزاری دوره‌ها نیز تاکید شد. پس از بازدید از هیئت پزشکی ورزشی، دانشجویان به بازدید از پایگاه قهرمانی و استعدادیابی استان کرمانشاه پرداختند تا با تجربه زیسته دو نفر از قهرمانان ورزشی و بنام استان کرمانشاه آشنا شوند.

در این بازدید، دانشجویان با علی مظاهری، قهرمان ارزنده بازی‌های بوکس و دارنده مدال‌های مختلف ورزشی و نازنین رحمانی قهرمان و دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی در رشته قایقرانی، آشنا شدند و در جریان تجربه ورزشی و چگونگی ورود به این رشته‌ها همچنین سختی‌های این مسیر قرار گرفتند.

در این بین، همکاری‌های لازم مبنی بر تعریف پایان نامه‌های دانشجویان ارشد و دکتری برای استفاده از پایگاه استعدادیابی ورزشی نیز صورت گرفت.

در ادامه، آقای خسروی درباره تعداد مکان‌های ورزشی استان کرمانشاه که شامل ۶۲۵ مکان دولتی و ۷۲۵ مکان خصوصی و ۱۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته‌ای که در اماکن تحت پوشش فعالیت می‌کنند و دارای کارت بیمه نیز می‌باشند، به ایراد سخن پرداخت و هیئت پزشکی ورزشی کرمانشاه را جزو سه استان برتر در این حوزه معرفی کرد که استفاده از امکانات این هیئت برای تمامی ورزشکاران ملی‌پوش رایگان و سایر افراد نیز با ۸۰ درصد تخفیف خواهد بود.

در انتها، بر انعقاد تفاهم نامه‌ای برای پوشش دانشجویان دانشگاه رازی و صدور کارت عضویت فدراسیون پزشکی ورزشی توافق شد.

آخرین اخبار