آخرین اخبار

اولین نشست هم‌اندیشی با محوریت «طرح احداث ساختمان جدید موزه تاریخ طبیعی دانشگاه رازی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، اولین نشست هم اندیشی با محوریت «طرح احداث باغ گیاه شناسی و موزه تاریخ طبیعی غرب کشور (زاگرس) در دانشگاه رازی» ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر عبدالحمید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی، دکتر مصطفایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر نوریان سرور رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، دکتر زارع مدیر حوزه ریاست دانشگاه، دکتر ترکی معاون پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه، دکتر معینی نقده معاون دانشکده علوم و مهندسی کشاورزی، دکتر درب امامیه مدیر موزه تاریخ طبیعی دانشگاه رازی، جمعی دیگر از اساتید دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی نیز ضمن قدردانی از حضور مدعوین در این نشست، بر پیگیری برای احداث موزه بزرگ تاریخ طبیعت در دانشگاه رازی تأکید کرد و اظهار داشت: در این راستا نیاز به هم افزایی و همت دستگاه های ذیربط در استان داریم.

وی بیان کرد: برای تامین اعتبار این پروژه می‌توان از طریق مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری در دور دوم سفرهای استانی پیگیری به عمل آورد.

دکتر احمدی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور و به ویژه استان یادآور شد: استان کرمانشاه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله معادن، کشاورزی گردشگری و صنایع دستی، باغات و غیره دارد که متاسفانه از این پتانسیلها به نحو شایسته برای رشد اقتصادی و توسعه استان استفاده نشده است.

وی تأکید کرد: در این زمینه باید ضمن آسیب شناسی و شناسایی ظرفیت ها، با همت و توان جمعی برای توسعه استان پای کار بیاییم.

دکتر احمدی گردشگری را از محورهای توسعه استان دانست و افزود: در دانشگاه رازی بیش از ۱۸ هکتار باغ پسته مرغوب وجود دارد، کشت زعفران و سایر محصولات ارزشمند کشاورزی نیز در پردیس کشاورزی دانشگاه صورت می‌گیرد و ظرفیت‌های بسیاری برای کمک به توسعه استان در دانشگاه وجود دارد.

دکتر محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در سخنانی احداث موزه تاریخ طبیعی را اقدامی ارزشمند و حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود که این طرح به صورت فاز بندی دنبال و راه های مختلفی برای تامین اعتبار آن بررسی و پیگیری شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود که از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در توسعه و احداث موزه بزرگ تاریخ طبیعت در دانشگاه استفاده شود و پیگیری های لازم برای این مهم صورت گیرد.

در این نشست، دکتر نوریان سرور رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین و آرزوی توفیق برای همگان در سخنانی ابراز امیدواری کرد که این نشست منجر به خروجی مثبت و نتایج ارزشمندی برای پروژه احداث موزه بزرگ تاریخ طبیعت در دانشگاه شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر در دانشگاه یک موزه قدیمی داریم که پاسخگوی نیاز استان نیست، اما برای توسعه گسترده آن و در واقع احداث موزه بزرگ تاریخ طبیعت فضای مناسب در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد.

دکتر نوریان سرور یادآور شد: هم‌چنین توانمندی علمی بالایی در این زمینه به ویژه در حوزه گیاه پزشکی و دامپزشکی در دانشگاه رازی وجود دارد.

وی بیان کرد: از سویی با توجه به تاکید استاندار محترم که گردشگری را محور توسعه استان اعلام کرده‌اند، دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر استان که دارای اثربخشی اجتماعی است، آمادگی دارد در صورت حمایت و تامین اعتبار لازم با احداث موزه بزرگ تاریخ طبیعت گامهای موثری برای تقویت و رونق حوزه گردشگری استان بردارد.

در این جلسه، پیرامون راه های تامین اعتبار طرح توسعه و احداث موزه بزرگ تاریخ طبیعت در دانشگاه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و هر یک از حاضرین به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در این جلسه پرداختند.

آخرین اخبار