آخرین اخبار

۲ تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه رازی و پژوهشگاه مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، کنفرانس ملّی «آموزش عالی و پیشرفت زنان در ایران»، ۴ دی‌ماه ۱۴۰۲، با حضور جمعی از مسئولان، اندیشمندان و استادان، در محل تالار فارابی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی برگزار شد.

در جریان برگزاری این کنفرانس ملّی، دو یادداشت تفاهم همکاری علمی و تحقیقاتی میان پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی غرب کشور در دانشگاه رازی و مرکز مطالعات تاریخی (اسناد، آرشیو و موزه) دانشگاه رازی با پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

این تفاهم نامه‌ها با حضور دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر غلامی رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگ، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر روح اله بهرامی رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی غرب کشور صورت گرفت.

طرفین با توجه به حوزه کاری مشترک پژو هشگاه وزارت عتف و پژوهشکده و مرکز مطالعات تاریخی دانشگاه رازی، انجام برنامه‌های مشترک جامعه‌محور در حوزه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و تمدنی نظیر: بر گزاری رویداد‌های مشترک علمی، تبادل فکری، تألیف و انتشار آثار تحقیقاتی، برگزاری، کنفرانس، همایش‌ها و نشست‌های مشترک ملی و بین‌المللی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی و مطالعات آموزش عالی را مهم قلمداد کردند و ضرورت هم‌افزایی در این گونه مطالعات را مورد تأکید قرار دادند.

این کنفرانس با حضور و سخنرانی رئیس دانشگاه رازی، رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی، مشاور امور زنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی، رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی، اجتماعی غرب کشور و صاحبنظران، استادان و محققان حوزه زنان و خانواده در محل تالار فارابی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی برگزار شد.

پنل‌های تخصصی در این کنفرانس با موضوعات: آموزش عالی و تحولات ساختار و کارکرد‌های خانواده با تأکید بر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، آموزش عالی و مشارکت زنان (اقتصادی، اجتماعی، سیاسی) و آموزش عالی و ضرورت‌های سیاستگذاری برگزار شد.

آخرین اخبار