آخرین اخبار

دانشجوی دانشگاه رازی مقام اول دوازدهمین دوره جایزه ادبی "یوسف" را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» در خرمشهر برگزار و از ۱۲ برگزیده تجلیل شد.  این آیین با هدف معرفی و حمایت از داستان نویسان فعال در حوزه دفاع برگزار شده است.

صبا اسدی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته توسعه روستایی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی موفق شد در بخش ملی این رویداد و در بخش بزرگسالان از میان ۳ هزار و ۶۹۰ اثر که از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ادبی ارسال شده بود رتبه قابل تقدیر(چهارم) را از آن خود کند. او در بخش استانی این رویداد که آبان ماه برگزار گردید مقام اول را کسب کرده بودند.

چرا نام این جایزه ادبی «یوسف» است؟

شهید کامبیز (یوسف) ملک شامران در سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. در سال‌های اول زندگی‌اش کودکی باهوش، سرزنده، پر جنب و جوش و در عین حال با ادب و با ایمان بود. او علاقه زیادی به ادبیات و نقاشی داشت و در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رشته‌ها فعالیت داشت. این علاقه و این ارتباط سبب شد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملک شامران به همکاران کانون بپیوندد و در آنجا برای کودکان داستان بنویسد. با حمله عراق به ایران و شروع جنگ تحمیلی، یوسف به جبهه رفت تا از میهن و انقلاب در برابر هجوم دشمنان دفاع کند. اما حضور در جبهه باعث نشد که همکاری با کانون را رها کند. او در مواقعی که به مرخصی می‌آمد با کانون در ارتباط بود و همچنان برای کودکان کار می‌کرد. تا آن که سرانجام در روز هفدهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در جاده اهواز خرمشهر به شهادت رسید.

آخرین اخبار