آخرین اخبار
21218
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد:

اعطای پایه تشویقی به اعضای هیأت علمی دانشگاه رازی

دکتر چقامیرزا از اعطای پایه تشویقی به اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ فراخوان اعطای پایه‌های تشویقی اعلام می‌شود.

دکتر کیانوش چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه، از اعطای پایه تشویقی به اعضای هیأت علمی خبر داد.

دکتر چقامیرزا ضمن قدردانی از دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جهت تصمیم اخذشده برای اعطای پایه‌های تشویقی به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: فراخوان درخواست اخذ پایه تشویقی بر اساس «دستورالعمل نحوه‌ی اعطای پایه تشویقی به اعضای هیأت علمی دانشگاه رازی» در دو نوبت تیرماه و بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ به اعضای هیأت علمی اعلام شد. طی این دو فراخوان، تعداد ۱۱۱ عضو هیأت علمی متقاضی کسب پایه تشویقی شدند که پس از بررسی مستندات مربوطه در کمیته‌های منتخب دانشکده‌ها و حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، موارد تاییدشده به کمیته ترفیعات دانشگاه جهت تصمیم نهایی ارسال شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به مفاد دستورالعمل فوق‌الذکر اعلام کرد: ۷3 نفر از متقاضیان حائز شرایط اعطای پایه تشویقی شناخته شدند که به این تعداد در مجموع ۱۹۳ پایه جهت اعطا به آن‌ها تأیید شد.

وی یادآور شد: با توجه به سقف مجاز تعداد پایه‌های تشویقی قابل اعمال سالانه برای هر فرد (حداکثر ۲ پایه در سال، به استثنای مواردی که عضو هیأت علمی در شرف بازنشستگی باشد)، ۱38 پایه تشویقی توسط کارگزینی دانشگاه در احکام سال ۱۴۰۲ اعضای هیأت علمی اعمال شد. علاوه بر این، پایه‌های تشویقی ذخیره‌شده جهت اعمال در احکام اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۳ نیز به کارگزینی اعلام شده است که در سال آینده منظور خواهند شد.

دکتر چقامیرزا بیشترین تعداد پایه‌های قابل اعطا را بر اساس دستورالعمل مذکور به ترتیب از بند مربوط به مقالات (۱۵۰ پایه)، بند مربوط به کتاب (۹ پایه)، بند مربوط به طرح های‌پژوهشی (۷ پایه)، بند مربوط به اختراع (۶ پایه)، بند مربوط به سردبیری نشریات علمی (۵ پایه)، بند مربوط به سرآمدان و اساتید نمونه کشوری (۳ پایه) و بند مربوط به شرکت‌های دانش بنیان (۳ پایه) اعلام نمودند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه همچنین خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۳ فراخوان اعطای پایه‌های تشویقی مجدداً اعلام خواهد شد تا همکاران محترم هیأت علمی جامانده از فراخوان‌های قبلی و همکارانی که در سال آینده امتیاز لازم جهت کسب پایه‌های تشویقی را کسب می‌نمایند نیز بتوانند از پایه‌های تشویقی بهره‌مند شوند.

آخرین اخبار