آخرین اخبار

مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشوری به مرکزیت دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

مکان: کرمانشاه، باغ ابریشم، دانشگاه رازی، دانشکده نفت و پتروشیمی

زمان: جمعه 1401/06/04

نکات مهم مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی سال 1401

1-کارت شرکت در آزمون متقاضیان از روز سه‌شنبه مورخ 1401/06/01 از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل دسترسی و پرینت خواهد بود.

2- متقاضیان باید به سؤالات خود با خودکار پاسخ دهند.

3- اسم و مشخصات متقاضی باید بر روی جلد دفترچه سؤالات نوشته شود و درج مشخصات در صفحات پاسخگویی ممنوع بوده و تقلب محسوب می‌شود.

4-متقاضی می‌بایست بر روی جلد دفترچه سؤال و در محل تعیین شده مشخصات خود را درج و سپس امضاء نماید.

5- دفترچه سوال برای هر درس به متقاضیان به صورت جداگانه تحویل داده می‌شود و پاسخ سوالات هر دفترچه می‌بایست توسط متقاضیان در همان دفترچه نوشته شود.

6- همه دانشجویان می‌توانند ماشین حساب ساده (غیر قابل برنامه‌ریزی) همراه داشته باشند به جز متقاضیان المپیاد روانشناسی که هیچ نوع ماشین حسابی نمی‌توانند استفاده کنند.

7-همراه داشتن کتاب قانون در المپیاد حقوق و قرآن مجید در المپیاد الهیات و معارف اسلامی ممنوع است.

8- قابل توجه داوطلبان رشته زیست شناسی:

 المپیاد زیست شناسی دارای دو دفترچه سوال اختصاصی (زمان برگزاری صبح) و دفترچه عمومی(زمان برگزاری بعد از ظهر) می‌باشد. در دفترچه اختصاصی سه دسته سوال شامل مجموعه «گیاه شناسی، فیزیولوژی گیاهی»، «مجموعه جانور شناسی، فیزیولوژی جانوری» و «مجموعه میکروبیولوژی و ژنتیک، بیوشیمی، و بیو فیزیک و سلولی و مولکولی» وجود دارد که هر متقاضی با توجه به گرایش خود  به یکی از آنها به انتخاب خود پاسخ می‌دهد. اما همه متقاضیان باید به تمامی سوالت عمومی پاسخ دهند.

9- قابل توجه دواطلبان رشتة مهندسی کامپیوتر:

متقاضی باید به 4 درس از 5 درس این المپیاد به دلخواه پاسخ دهد.

10- قابل توجه داوطلبان رشتة ریاضی:

متقاضیان در آزمون سوم المپیاد ریاضی(آزمون ساعت 14:30-13)، به انتخاب خود یا به سوالات آزمون تحقیق در عملیات (ریاضی کاربردی) یا به سوالات آزمون جبر خطی (ریاضی محض) با توجه به گرایش و علاقه خود پاسخ پاسخ دهند.  برای دریافت برنامه امتحانی اینجا کلیک کنید.

آخرین اخبار