آخرین اخبار
5708
رئیس قرارگاه راهیان نور دانشجویی علم‌الهدی در استان کرمانشاه:

اردو‌های راهیان نور فرصت بی‌نظیری برای ترویج ارزش‌ها در بین نسل جوان است

دکتر محمدنبی احمدی گفت: اردو‌های راهیان نور به مثابه رزمایش اربعین، فرصت بی‌نظیری برای نمایش وحدت و ترویج ارزش‌ها در بین نسل‌های مختلف به ویژه نسل جوان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هماهنگی اردو‌های راهیان نور، ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست، ابتدا سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در خصوص برگزاری باشکوه راهیان نور تاکید ویژه‌ای داشت و اظهار کرد: راهیان نور بیشترین تأثیر را در جنبه معنوی و فرهنگی دانشجویان دارد.

سردار ریحانی اهمیت موضوع جهاد تبیین را خاطر نشان کرد و افزود: در راهیان نور دانشجویان متوجه خواهند شد که شهدا چه زحمت بزرگی را برای این مملکت کشیده‌اند و ما میراث‌دار چه انسان‌های فداکار و بزرگی هستیم.

در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی و رئیس قرارگاه راهیان نور دانشجویی علم‌الهدی در استان کرمانشاه، در سخنانی حرکت عظیم راهیان نور را امتداد دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس نشأت گرفته از نهضت عاشورا است و امروز امنیت، آرامش و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا را مرهون خون مطهر شهدا و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم.

وی اردو‌های راهیان نور را یک عملیات فرهنگی عظیم و مؤثرترین اقدام فرهنگی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: باید از ظرفیت عظیم اردو‌های راهیان نور و یادواره‌های شهدا برای انتقال ارزش‌های جهاد، ایثار و شهادت به نسل جوان استفاده کنیم.

دکتر احمدی همچنین گزارشی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی در استان کرمانشاه ارائه داد و افزود: در سال گذشته کاروان‌های دانشجویی در قالب اردو‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲ هزار دانشجو از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید به عمل آوردند، افزود: اردیبهشت سالجاری مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور دانشجویی و یادواره شهدای دانشجو به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد و قریب به هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان کرمانشاه به منظور شرکت در مراسم سالروز عملیات بازی دراز به این ارتفاعات اعزام شدند.

رئیس قرارگاه راهیان نور دانشجویی علم‌الهدی در استان کرمانشاه یادآور شد: اردو‌های راهیان نور به مثابه رزمایش اربعین، فرصت بی‌نظیری برای نمایش وحدت و ترویج ارزش‌ها در بین نسل‌های مختلف به ویژه نسل جوان است.

دکتر احمدی ضمن قدردانی از مجموعه سپاه و بسیج در برگزاری اردو‌های راهیان نور تأکید کرد: به یاری خداوند متعال امسال نیز همه همّت و تلاش خود را برای برگزاری اردو‌های راهیان نور به کار خواهیم گرفت.

در این جلسه، مسئولان راهیان نور در خصوص افزایش کمیّت و کیفیت اردو‌های راهیان نور و همچنین برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم در خصوص سفر راهیان نور سال ۱۴۰۲ به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین حاضرین در خصوص اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، به بیان مسائل و گزارش عملکرد خود در خصوص اعزام کاروان‌ها به سرزمین نور پرداختند.

آخرین اخبار