آخرین اخبار

آیین نودانشجویان ویژه دانشجویان نوورود دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آیین نودانشجویان ویژه دانشجویان نوورود دانشکده ادبیات و علوم انسانی، در مورخ 30 مهرماه 1401، باحضور دانشجویان، اساتید و جمعی از مسئولان دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، دکتر یحیی معروف رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی، ضمن خیرمقدم به میهمانان، با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه دانشجویان به‌ویژه دانشجویان نوورود، در سخنانی اظهار داشت: در این دانشکده، تعداد ۱۴۶۷ نفر دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند، از این تعداد ۷۷۳ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۰۷ نفر در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به استقبال دانشجویان غیرایرانی به ویژه دانشجویان عراقی از تحصیل در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی افزود: در بخش دانشجویان عراقی؛ 3 نفر در مقطع کارشناسی، ۵۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۷ نفر در مقطع دکتری در این دانشکده  مشغول به تحصیل هستند.

دکتر معروف حضور اساتید برجسته و مبرز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی را از علل رغبت دانشجویان عراقی برای تحصیل در این دانشکده دانست و بیان کرد: فعالیت اساتید شاخص و برجسته در گروه‌های آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی سبب شده که این دانشکده مورد توجه کشورهای دیگر قرار بگیرد؛ به عنوان مثال، در گروه زبان و ادبیات عرب؛ 5 عضو هیئت علمی با مرتبه استادتمام، 5 عضو هیئت علمی با مرتبه دانشیار و 3 عضو هیئت علمی با مرتبه استادیار فعالیت می‌کنند و به واسطه این امتیازات شاخص، دانشجویان عراقی به ویژه در مقطع دکتری علاقه‌مند به تحصیل در این دانشکده به ویژه در گروه زبان و ادبیات عرب هستند.

وی دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی را مایه افتخار و سربلندی دانشگاه رازی دانست و افزود: بسیاری از دانش‌آموختگان این دانشکده با رتبه‌های ممتاز به عنوان عضو هیئت علمی و استاد در دانشگاه‌های مختلف پذیرفته شده‌اند و همواره باعث افتخار ما هستند.

دکتر معروف در ادامه با استناد به آیات کلام الله مجید افزود: خداوند متعال در سوره مبارکه صف می‌فرماید؛ «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُون؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! چرا چيزى مى‌گوييد كه عمل نمى‌كنيد؟»؛ براین اساس همواره باید به نصایح خودمان خطاب به دیگران در عمل پایبند باشیم.

وی یادآور شد: باید همواره به یاد داشته باشیم که نیکی به دیگران در حقیقت نیکی به خودمان است؛ همچنانکه خداوند متعال در سوره مبارکه اسرا می‌فرماید: «إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ ... اگر نيكى كنيد به خود نيكى كرده‌‌ايد ...».

دکتر معروف خواستار اهتمام جدّی همه کارکنان دانشکده ادبیات و علوم انسانی برای خدمت‌گزاری به دانشجویان شد و تأکید کرد: همه دانشجویان، فرزندان ما هستند و خدمتگزاری به آنان را وظیفه خود می‌دانیم؛ امیدواریم همواره شاهد موفقیت و سربلندی همه این عزیزان باشیم.

 در این مراسم که با استقبال پرشور دانشجویان جدیدالورود دانشکده ادبیات و علوم انسانی مواجه شد؛ دکتر احمدی رئیس دانشگاه؛ دکتر زین‌العابدینی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر زینی‌وند رئیس حوزه ریاست دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد افشارنجفی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جمعی از اساتید و دیگر مسئولان نیز حضور داشتند.

اجرای این مراسم را ابراهیم مرادی از هنرمندان صداوسیمای مرکز کرمانشاه برعهده داشت. پخش کلیپ‌های معرفی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دانشگاه، اجرای موسیقی‌های اصیل و مفرح از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی؛ تعداد ۱۴۶۷ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در 7 گروه‌ آموزشی شامل: «الهیات»، «زبان و ادبیات انگلیسی»، «جغرافیا»، «زبان و ادبیات فارسی»، «زبان و ادبیات عرب»، «معارف اسلامی» و «حقوق، تاریخ و باستان‌شناسی» مشغول به تحصیل هستند.

آخرین اخبار