آخرین اخبار

آیین استقبال از نودانشجویان دانشکده‌های علوم پایه، علوم ورزشی و حسابداری جوانرود در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آیین استقبال از نودانشجویان دانشکده‌های علوم پایه، تربیت بدنی و علوم ورزشی و حسابداری جوانرود شامگاه سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار شد.

در آغاز این مراسم، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به حاضرین و عرض تبریک به مناسبت پذیرفته‌شدن نودانشجویان در دانشگاه رازی و با آرزوی موفقیت برای همه دانشجویان در سخنانی اظهار داشت: عزیزان من، زمان بسیار سریع می‌گذرد، این لحظه‌ها را به خاطر بسپارید و از لحظه لحظه فرصت طلایی که در اختیارتان قرار داده شده است به بهترین نحو استفاده ببرید.

دکتر احمدی در ادامه با معرفی اجمالی دانشگاه رازی و بیان ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و افتخارات کسب‌شده، افزود: در دانشگاه رازی از حضور دانشمندان برجسته یک درصد و دو درصد برتر جهان برخوردار هستیم که هر یک در حوزه تخصصی خود نام آور هستند. یکی از این عزیزان، پروفسور شمسی‌پور است که در زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار دارد و حقیقتاً در رشته تخصصی خود - شیمی- در جهان حرف اول را می‌زند.

رئیس دانشگاه رازی بیان کرد: دانشجویان عزیز، بدانید که در چه جایگاهی تحصیل می‌کنید و جا پای چه افرادی می‌گذارید، چرا که قرار است در آینده افتخار آفرین باشید.

دکتر احمدی خطاب به نو دانشجویان افزود: عزیزان من؛ تمام دارایی، ثروت و سرمایه ایران اسلامی شما هستید می‌خواهیم که از این سرمایه ارزشمند بهترین بهره را ببریم بنابراین از هم اکنون تا پایان دوران تحصیل نیازمند به برنامه‌ریزی هستید.

رئیس دانشگاه رازی با ذکر نکاتی در خصوص اهمیت برنامه‌ریزی در دوران تحصیل یادآور شد: عزیزان من؛ اگر بخواهید جا پای بزرگان دانشگاه بگذارید باید از هم اکنون برنامه‌ریزی کنید، در این راستا اولین قدم مشخص شدن هدف است.

وی با ادامه توضیحات افزود: برنامه‌ریزی جهت مسیر را برای شما مشخص می‌کند، مراحل رسیدن به رویاهایتان را به شما نشان می‌دهد، باعث می‌شود که کنترل زندگی را در دست داشته باشید، به شما آرامش می‌دهد، شور و اشتیاقی وصف‌ناپذیر در شما ایجاد می‌کند. همچنین برنامه‌ریزی باعث می‌شود که شما دچار سردرگمی نشوید و با قدرت و اعتماد به نفس توفیقات ارزشمندی را در دوران تحصیل کسب کنید.

دکتر احمدی همچنین یادآور شد: برنامه‌ریزی، ایمان و اعتقاد را در شما دانشجویان عزیز قوی می‌کند و باعث می‌شود که با آرامش زندگی دانشجویی خوبی داشته باشید.

وی در ادامه بیان کرد: ایران اسلامی در شرایطی در چندین جبهه با دشمن می‌جنگد که در حوزه‌های مختلف دانش و فناوری از قبیل نانو، سلول‌های بنیادی، هسته‌ای و علوم نو پیشرفته در دنیا حرف برای گفتن دارد. دشمن می‌خواهد جوانان ما را سرگرم یک فرهنگ منحط نماید بنابراین ما نباید غفلت کنیم.

دکتر احمدی همچنین به دانشجویان توصیه کرد که برای زندگی مشترک به دنبال عشق پاک و مقدس باشید، به دنبال همسفر باشید تا یک همسر، عاقلانه همسر خود را انتخاب کنید و عاشقانه زندگی کنید.

رئیس دانشگاه رازی در پایان بار دیگر برای همه نودانشجویان آرزوی موفقیت نمود.

در ادامه دکتر گوهری معاون دانشجویی دانشگاه رازی در سخنانی اظهار داشت: ورود شما نو دانشجویان عزیز را به عرصه علم و دانش در سنگر دانشگاه تبریک عرض می‌کنم، این مراسم به افتخار حضور شما برگزار می‌شود.

وی در ادامه توضیحات مختصری در خصوص معاونت دانشجویی ارائه کرد و افزود: حوزه معاونت دانشجویی با دو مدیریت و پنج اداره در خدمت شما دانشجویان عزیز است؛ مدیریت دانشجویی و مدیریت تربیت بدنی و پنج اداره شامل: بهداشت و درمان، تغذیه، خوابگاه، رفاه و مرکز مشاوره.

دکتر گوهری بیان کرد: ما در حال حاضر ۶ خوابگاه دانشجویی داریم که چهار مجموعه خوابگاهی شامل کوثر و شهید اشرفی اصفهانی در پردیس طاق بستان، خوابگاه شهید مفتح و شهید بهشتی در خارج از این پردیس و دو خوابگاه مستقل در پردیس کشاورزی که شامل خوابگاه شهید مطهری و خوابگاه زینب(س) واقع شده است. اداره تغذیه شامل چهار سلف سرویس مرکزی، پردیس، علوم اجتماعی و دانشکده کشاورزی است.

وی همچنین توضیحاتی در خصوص پرداخت تسهیلات دانشجویی در قالب چهار وام تحصیلی، ضروری، مسکن و شهریه و همچنین کمیسیون موارد خاص پرداخت.

معاون دانشجویی دانشگاه رازی در پایان بار دیگر برای همه دانشجویان آرزوی موفقیت کرد و از نودانشجویان خواست که مقررات و آیین نامه‌های دانشگاه را مطالعه کنند و بدان التزام داشته باشند. وی یادآور شد: عزیزان من آینده از آن شماست؛ به معنای واقعی درس بخوانید و امیدواریم که در مراسم تجلیل از دانشجویان برتر شاهد حضور پرافتخار شما باشیم.

این مراسم با برنامه‌های متنوعی همراه بود.

آخرین اخبار