آخرین اخبار

رئیس ‌جمهور در حکمی «دکتر محمد کاظمی ‌فرد» عضو هیأت علمی دانشگاه رازی را به عضویت شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری، با استناد به بند 18 ماده 4 اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که به ترکیب اعضای این شورا اشاره دارد، دکتر «محمد کاظمی فرد» را به عنوان عضو حقیقی شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب کرد.

شورای اجرایی فناوری اطلاعات وظیفه تعیین خط مشی‌های اجرایی در قلمرو فناوری اطلاعات به جهت توسعه و استقرار دولت الکترونیک و ایجاد زمینه و بستر گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و برنامه‌های توسعه بخش‌های مختلف در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، مصوبات شورایعالی فضای مجازی و قوانین مربوطه را برعهده دارد.

نظارت مستمر بر پیشرفت برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک و گسترش کاربری فناوری اطلاعات در کشور و ارائه گزارش‌های دوره‌ای به مجلس شورای اسلامی، شورایعالی فضای مجازی و هیأت وزیران، بخشی از وظایف این شورا به ریاست «رئیس جمهور» است.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس جمهور خطاب به دکتر کاظمی‌فرد آمده است: «با عنایت به مراتب تعهد و تخصص جنابعالی، انتظار دارد ضمن حضور فعال در جلسات شورا با اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات در استقرار و توسعه دولت الکترونیک و فراهم کردن زمینه‌های گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور کوشا باشید.»

دکتر محمد کاظمی فرد، عضو هیأت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه رازی است و هم اکنون سکان هدایت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه را برعهده دارد و در واقع جایگزین دکتر عیسی زارع پور (وزیر فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات) در این قوه است.

دکتر کاظمی فرد پیش‌تر در سمت «معاون امور سامانه‌ها و هوش قضایی» مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مشغول به کار بود.

روابط عمومی دانشگاه رازی، انتصاب شایسته دکتر کاظمی فرد را  به خانواده بزرگ دانشگاه رازی تبریک عرض نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت توأم با سلامتی می‌نماید.

برچسب ها:

دکتر محمد کاظمی ‌فرد
رئیس جمهور
شورای اجرایی فناوری اطلاعات

آخرین اخبار