آخرین اخبار
1537
مدیر حوزه ریاست در یادداشتی مطرح کرد:

 دانشگاه رازی در سالی که گذشت...

دکتر تورج زینی‌وند به ارائه گوشه‌هایی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، اداری و مالی در سالی که گذشت پرداخت.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی در یادداشت دکتر زینی‌وند آمده است:

"مدیریت دانشگاه رازی در سالی که گذشت علیرغم  کاستی‌ها و چالش‌های مالی فراوان، بر آن بود تا بتواند محیطی سرشار از آرامش، احترام، اخلاق، اعتماد، ترویج فرهنگ پاسخگویی، تلاش شبانه‌روزی و استفاده از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

در همین راستا، پیگیری مداوم مطالبه همسان‌سازی حقوق اعضای محترم هیئت علمی با رایزنی‌های فراوان از وزارت عتف تا سازمان برنامه و بودجه و پرداخت سی درصد از زمان شروع به کار و نیز برنامه‌ریزی برای پرداخت معوّقات، از کارهای دشوار و طاقت فرسای مدیریت جدید دانشگاه بوده است که به فاصله مدّت کوتاهی از آغاز فعالیت در عرصه مدیریت دانشگاه، به یاری حق تعالی به چشم‌اندازهای روشنی دست یافت و همچنان بر عهد خود برای پیگیری تحقق کامل خواسته‌ها و مطالبات صنفی برحق همکاران محترم هیئت علمی و یاوران علمی با اعتقاد و عزم راسخ ایستاده است.

پیگیری درخواست‌های متعدد همکاران محترم هیئت علمی و یاوران علمی ساعی و تلاشگر، مطرح نمودن این مطالبات در جلسات هیئت رئیسه دانشگاه و به‌روز رسانی آنها، برگزاری منظم جلسات هیئت جذب اعضای هیئت علمی و پیگیری مباحث مرتبط با تبدیل وضعیت این عزیزان فرهیخته، از دیگر اقدامات صورت گرفته در برهه زمانی پنج ماهه است که همچنان نیز با جدیّت در دستور کار مدیریت ارشد دانشگاه قرار دارد.

همچنین برگزاری جلسات هیئت ممیزه به منظور رسیدگی به پرونده‌های ارتقاء مرتبه همکاران گرامی هیئت علمی از اموری بود که حقیقتاً جهادگونه و در سریع‌ترین زمان ممکن توسط مدیریت دانشگاه پیگیری شد. در حوزه‌های دیگر نیز ارائه تسهیلات بانکی و رفاهی توسط همکاران محترم ستاد رفاهی دانشگاه، استقرار و مدیریت "دفتر کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره" در همین زمان کوتاه با حمایت و تلاش مجدانه مدیریت ارشد دانشگاه و همکاران گرامی صورت گرفت.

برنامه‌ریزی برای ارتقاء کمّی و کیفی نشریات علمی دانشگاه نیز از کارهای زیربنایی و بنیادی همکاران گرامی در حوزه معاونت پژوهش و فناوری است. برگزاری نشست‌های متعدد علمی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی از دیگر دستاوردهای علمی دانشگاه در این مدت محدود بوده است.

امّا با توجه به مأموریت مهم آموزش عالی و به تبع آن دانشگاه رازی در حوزه ارتباط با جامعه، یادداشت تفاهم‌نامه‌های ارزشمندی در محورهای مختلف با بخش‌های دولتی و خصوصی به امضا رسید و از رهاوردهای ارزشمند دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه و حرکت در عرصة تجاری‌سازی بوده است که گزارش‌ مشروح این رویدادها در وبسایت رسمی دانشگاه قابل ملاحظه است.

طرح بازگشت به رویه سابق در محاسبه واحد پایان‌نامه و تصویب آن در جلسه هیئت امنای دانشگاه گواه روشنی از احترام مدیریت دانشگاه به خواست همکاران گرامی است. پرداخت مطالبات معوقه پیمانکاران از چالش‌های جدّی دانشگاه در حوزه مالی و عمرانی بود که با رایزنی‌های فراوان به پرداخت بخش عظیمی از این مطالبات دست یافتیم.

آماده‌سازی و تجهیز سراهای دانشجویی حسب مقررات "ستاد مبارزه با کرونا" در این برهه اقدامی بس ارزشمند به شمار می‌آید که با تلاش‌های شبانه‌روزی معاونت دانشجویی صورت گرفت و از زحمات همکاران گرامی این حوزه کمال قدردانی را دارم.  همچنین بر خود فرض می‌دانم از تلاش‌های ارزشمند همکاران معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در ساماندهی امور آموزش مجازی و نیز از تلاش همکاران حوزه معاونت اداری و مالی که شبانه‌روز پیگیر محاسبه و رصد و پرداخت مطالبات همکاران دانشگاهی بودند، قدردانی نمایم.

تلاش برای ترمیم چهره دانشگاه در سطح جامعه و استان و تقویت جایگاه روابط عمومی در بخش‌های مختلف و همسو با استانداردهای روز عرصه ارتباطات، از گام‌های مؤثر دانشگاه در این بخش است و همچنان نیز باید در این حوزه شاهد فعالیت‌های مؤثرتر باشیم.

امّا باید اذعان کرد که علیرغم حصول این دستاوردهای ارزشمند در حوزه‌های مختلف دانشگاه که مورد اشاره قرار گرفت؛ مجموعه مدیریت ارشد دانشگاه همچنان خود را نیازمند همراهی، همدلی و همکاری همه سروران گرامی می‌داند و براین باور یقینی هستیم که خدمت به یکایک فرهیختگان دانشگاه موجب افتخار است و امیدواریم که لطف و عنایت خداوند متعال ما را در این مسیر یاری و رهنمون نماید.

در پایان این نوشتار از حمایت‌های سرپرست محترم دانشگاه که با روحیه انقلابی و جهادی در تمام این عرصه‌ها پشتیبان و همراه برنامه‌های توسعه کیفی و کمی دانشگاه بوده‌اند نیز قدردانی می‌نمایم. همچنین از ارشادات، نصایح و راهنمایی‌های برادر گرامی حجت‌الاسلام و المسلمین افشار نجفی، مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه که یاور صدیق و همراه امین دانشگاه بوده‌اند و نیز از همراهی و زحمات معاونان، مدیران و کارکنان محترم دانشگاه کمال تقدیر و تشکر را دارم.

با افتخار، ایام فرخنده ماه پرفضیلت شعبان که مقارن با حلول سال جدید و فرارسیدن بهار طبیعت است را به محضر همه عزیزان جامعه بزرگ دانشگاه رازی تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدواریم که سال هزار و چهارصد و یک سرشار از فرصت‌های ناب برای شکوفایی و توسعه دانشگاه در ابعاد مختلف باشد.

در طلیعه نوروز و در آستانه سال نو برای همه عزیزان دانشگاهی و همچنین مردم شریف استان کرمانشاه آرزوی سلامتی نموده و امید آن دارم که با غلبه بر همه سختی‌ها و دشواری‌ها بر قله افتخار نائل آییم و همگان با دلی بهاری، آرامش خاطر و امیدوار به آینده روشن، به نظاره و جشن شادی بنشینند."

برچسب ها:

دانشگاه رازی
روابط عمومی دانشگاه رازی
تورج زینی وند
نوروز 1401

آخرین اخبار