آخرین اخبار
18174
 معاون آموزشی وزارت علوم در نشست شورای دانشگاه رازی:

 دانشگاه‌ها در ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش‌آفرینی جدّی داشته باشند

نشست شورای دانشگاه رازی با محوریت «طرح تحول آموزش عالی» و با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست شورای دانشگاه، ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۲ با محوریت «طرح تحول آموزش عالی» و با حضور دکتر عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در آغاز این جلسه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به حضار و با قدردانی از حضور دکتر عموعابدینی در دانشگاه رازی، ابراز امیدواری کرد که این نشست منجر به نتایج مفید و مؤثر در راستای طرح تحول آموزش عالی در دانشگاه شود.

دکتر احمدی در ادامه با اشاره به برخورداری مجموعه بزرگ دانشگاه رازی از حضور دانشمندان و بزرگان حوزه علم و فناوری، آموزش و پژوهش افزود: خوشبختانه دو استاد ارجمند به عنوان سرآمدان آموزشی و علمی کشور در دانشگاه حضور دارند و قدردان مجاهدت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی این عزیزان هستیم.

باید هماوردی جهانی خود را با تولید مقالات بین‌المللی حفظ کنیم

دکتر احمدی همچنین تأکید کرد که ما باید هماوردی جهانی خود را با تولید مقالات بین‌المللی حفظ کنیم تا حوزه پژوهش آسیب نبیند، بنابراین باید جایگاه خود را در دنیا ارتقاء ببخشیم و ارائه برنامه داشته باشیم.

در ادامه دکتر عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای دانشجو اظهار داشت:: بیش از چهار هزار دانشجوی شهید در کشور داریم و یاد و خاطره همه آن عزیزان را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه، شورای دانشگاه را مهم‌ترین رکن دانشگاه و مرجع تصمیمات اساسی در ریل‌گذاری دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه رازی مجموعه‌ای ارزشمند است که در کشور به عنوان دروازه علم و فناوری شناخته می‌شود و در حوزه‌های مختلف به ویژه رشته شیمی زبانزد است و خداوند متعال، اساتید و دانشمندان این دانشگاه را از جمله پروفسور شمسی‌پور و سایر بزرگان حفظ کند.

دانشگاه رازی از پیشینه ارزشمندی برخوردار است

دکتر عموعابدینی با طرح این سوال که کدام مجموعه آموزشی را می‌توان در کشور به عنوان رکن جهانی معرفی کرد، یادآور شد: عقبه و پیشینه یک مجموعه تعیین‌کننده جایگاه آن مجموعه است و به لطف خداوند متعال دانشگاه رازی از عقبه ارزشمندی برخوردار است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد: خمیرمایه گام دوم انقلاب، حوزه علم و فناوری و مبانی اعتقادی و حکمت است و مقام معظم رهبری خمیرمایه گام دوم را بر علم و پژوهش و فناوری نهادند. لذا هدف اصلی ما در گام دوم انقلاب ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

دکتر عموعابدینی با طرح این پرسش که دانشگاه در ایجاد تمدن نوین اسلامی چه نقش‌آفرینی دارد؟ تأکید کرد: جایگاه علم و پژوهش در دانشگاه است و این مهم نیز خمیرمایه گام دوم انقلاب به شمار می‌آید، بنابراین مشارکت دانشگاهیان در ایجاد زمینه‌های آن بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ایرانیان همواره در طول تاریخ تمدن‌ساز بوده‌اند و در عرصه علمی پیشرفت‌های بی‌شماری داشته‌اند، افزود: امروز نیز نظام آموزشی ایران جلودار است و ایران در آموزش مهندسی جزو کشورهای پراهمیت دنیا به شمار می‌آید.

دکتر عموعابدینی با اشاره به طرح تحول آموزش عالی در دولت سیزدهم بیان کرد: در طرح تحول آموزش عالی چهار چالش وجود دارد که باید در چهار سال حل شود و دانشگاه‌ها در تحقق تمدن نوین اسلامی نقش‌آفرین کنند.

وی حکمرانی، آموزش هدفمند و اشتغال، ارتقای امور فرهنگی و دیپلماسی علمی را چالش‌هایی دانست که در طرح تحول آموزش عالی باید با برنامه‌ریزی برطرف شوند.

این نشست با پرسش و پاسخ و ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌ها از سوی حاضرین همراه بود.

آخرین اخبار