80

اطلاعیه اعلام شرایط، ضوابط و زمان برگزاری آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال 1403

پيرو اطلاعيه تاریخ 1403/04/12در خصوص اعلام علاقمندی برای شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی در آزمون سراسري سال 1403، نظر متقاضيان رشتۀ تحصيلي علوم ورزشي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي را به‌ نكات زير جلب مي‌نماید: 
۱- پذیرش دانشجو برای رشته تحصیلی «با آزمون» علوم ورزشی در آزمون سراسری سال 1403 بصورت متمرکز دارای شرایط خاص با آزمون عملی و انجام معاينه پزشكي و غربالگري وضعيت بدني و تندرستي از بین متقاضیان گروه‌های آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم انساني و علوم تجربي كه‌ در جلسه آزمون نوبت اول (اردیبهشت‌ماه 1403) یا نوبت دوم (تیرماه 1403) حاضر بودند و از تاريخ 1403/04/17 تا 1403/04/26 علاقه مندي خود را با پرداخت هزينه آزمون عملي در سامانه جامع آزمون سراسری اين سازمان اعلام نموده‌اند، به عمل خواهد آمد و نتایج نهایی آن همراه با سایر رشته های متمرکز در مهرماه اعلام خواهد شد.
۲- افرادی که متقاضي آزمون عملي رشته علوم ورزشي (در بخش پذیرش با آزمون) شده اند، می توانند پس از اعلام نتايج اوليه آزمون سراسري، حتی اگر بر اساس مندرجات كارنامه در دوره روزانه مجاز به انتخاب رشته نشده باشند نیز با مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان در زمان مقرر نسبت به انتخاب كدرشته‌محل‌هاي تحصیلي دورۀ روزانه از رشته علوم ورزشی در فرم انتخاب رشتۀ اين آزمون در هر اولویتي كه علاقه دارند، اقدام نمايند.
۳- متقاضیان رشته‌ تحصیلي مذکور براساس اولويت‌بندي رشته‌هاي خود در فرم انتخاب رشته گزينش خواهند شد.
یادآوری مهم: متقاضيان رشته‌‌ علوم ورزشي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي بايد از سلامت كامل جسماني برخوردار بوده و بخصوص از سلامت قلبي و ریوي خود یقين داشته و آمادگی لازم براي آزمون‌ عملي‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي را داشته‌ باشند. با توجه به اينكه در محل حوزه برگزاري آزمون عملي، معاينه پزشكي و غربالگري وضعيت بدني و تندرستي با نظارت پژوهشگاه تربيت‌بدني و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري انجام خواهد شد، بنابراین به همراه داشتن گواهي سلامت و ارائه گواهي تندرستي براي متقاضیان نياز نیست. 
4- آزمون عملي رشته علوم ورزشي ‌براي متقاضيان براساس زمان اعلام شده در جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه برگزار مي‌شود. متقاضیان باید ‌براساس استان محل اقامت و طبق برنامه زماني اعلام شده؛ در آزمون عملي شركت نمايند. كارت شركت در آزمون عملي؛ در حوزه هاي برگزاري آزمون عملي تحويل متقاضیان خواهد شد. 
5- متقاضيان رشته‌ علوم ورزشي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي علاوه بر مبلغ واريزي براي هزينه آزمون عملي (موضوع پرداخت 3/040/000 (سه میلیون و چهل هزار ریال) در اطلاعيه تاریخ 1403/04/12)، باید از روز شنبه به تاريخ 1403/05/27به درگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشي به نشانی www.ssrc.ac.ir مراجعه و مبلغ 2/500/000 (دو میلیون و پانصد هزار) ریال بابت انجام معاينه پزشكي و غربالگري وضعيت بدني و تندرستي پرداخت نمایند. در ضمن رسید هزینه پرداختی را پرینت گرفته و در روز آزمون عملی به نماینده پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشي مستقر در حوزه تحویل نمايند.
6- آزمون عملی در روز پنجشنبه 8 شهریور ماه برای آقايان، روز جمعه 9 شهریور ماه برای خانم‌ها مطابق جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه برگزار خواهد شد. ضمناً اين آزمون علاوه بر تاريخ‌هاي فوق، در روز 10 شهریور ماه صرفاً در حوزه دانشگاه فردوسی مشهد و فقط برای خانم‌ها برگزار خواهد شد.  
یادآوری مهم برای متقاضیان: 
1-    فیلم شیوه اجرای آزمون، همراه با دستورالعمل های مربوط، در درگاه پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی www.ssrc.ac.ir  قابل مشاهده است. متقاضیان گرامی می‌توانند با مشاهده فیلم و انجام تمرينات لازم، آشنايي و آمادگی نسبی بیشتری برای شرکت در آزمون علوم ورزشی کسب نمایند. 
2-    متقاضیان گرامی باید یک ساعت قبل از حضور در حوزه، آب و مواد غذایی مورد نیاز خود را مصرف نمایند تا در صورت طولانی شدن فرآیند آزمون دچار ضعف جسمی نشوند. همراه داشتن نوشیدنی و میان وعده مناسب و مصرف شخصی این مواد بلامانع است.
3-    زمان پذیرش داوطلبان آزمون عملی رشته علوم ورزشي در حوزه هایی که داوطلبان باید بر اساس حرف اول نام ‌خانوادگی مراجعه نمایند، براي نوبت صبح از ساعت 6 الي 9 صبح و اجرای آزمون تا ساعت 12 و زمان پذیرش در نوبت بعدازظهر از ساعت 13 تا 15 و زمان اجرای آزمون تا ساعت 17 خواهد بود. 
4-    زمان پذیرش در حوزه هایی که داوطلبان تفکيک فهرست الفبایی نشده اند، از ساعت 6 تا 9 صبح و زمان اجرای آزمون تا ساعت 14 خواهد بود.
5-    به همراه داشتن یک قطعه عكس 4×3، لباس‌ و كفش‌ ورزشي‌، اصل شناسنامه يا كارت ملي و پرینت واريزي معاينه پزشكي و غربالگري وضعيت بدني و تندرستي به مبلغ 2/500/000 (دو میلیون و پانصد هزار ریال) در زمان مراجعه به حوزه آزمون عملي ضروري است. در غير اين‌صورت از متقاضی‌ آزمون ‌عملي‌ به ‌عمل ‌نخواهد آمد.  
6-    همه متقاضيان باید طبق برنامه‌ زماني مندرج در ذیل این اطلاعیه به حوزه های برگزاری آزمون عملی مراجعه نمایند زیرا آزمون‌ عملي علوم ورزشی، تمديد و تكرار نخواهد شد.

برای مشاهده جدول زمانبندي حضور داوطلب در حوزه آزمون عملي رشته علوم ورزشي بر اساس حروف الفباي نام خانوادگي سال ١٤٠٣ اینجا را کلیک کنید


شناسه : 16536843