مرکز رشد و کافه کارآفرینی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

معرفی و اهداف:

دکتر حسین عیدی رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه به تشریح ظرفیت‌های مراکز رشد و مراکز فعال دانشکده علوم ورزشی دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: در دانشکده علوم ورزشی، مبتنی بر سیاست‌های دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حمایت و کمک به استقرار نظام دانش‌بیان و حمایت از کارآفرینی، متخصصین، محققین و تولید داخل، اقدام به راه‌اندازی اولین مرکز رشد و کافه کارآفرینی نموده‌ایم.

در گزارش اختصاصی رازی پرس با رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی، وی شناسایی و حمایت از مخترعین، صاحبان ایده و پژوهشگران نوآور و خلاق در حیطه علوم ورزشی، کمک به ارتقاء سطح محصولات و فناوری‌های ورزشی تولید داخل کشور، ایجاد ارتباط بین صاحبان ایده با سرمایه‌گذاران و تلاش در جهت اشتغال‌زایی، کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش‌محور مرتبط با صنعت ورزش، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش‌های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی عرصه ورزش و سلامت را از اهداف و ماموریت‌های اصلی مرکز رشد و کافه کارآفرینی برشمرد.

دکتر عیدی افزود: حمایت از تیم‌های تحقیقاتی نوآور و خلاق در حیطه علوم ورزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی، آگاهی بخشی و کمک به افزایش نوآوری در زمینه کسب و کارهای ورزشی را از دیگر ماموریت‌های اصلی مرکز رشد و کافه کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی بر شمرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت کافه کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی به عنوان یک محیط شاد، مفرح همراه با دورهمی‌های اسپورت آپی اظهار داشت: در یک تعریف ساده، هرآنچه برای حل یک مساله، به ذهن می‌رسد را ایده می‌گویند، صرف نظر از اینکه به چه میزان عملی، کاربردی و یا منطقی باش، ایده؛ فکر یا پیشنهاد جدید و با ارزشی است که هنوز تبدیل به محصول و یا کسب و کار نشده است .ایده بازار زیست بومی دانش‌بنیان است که با نگرشی نوآورانه و مطالعه به‌روزترین و کارآمدترین روش‌های توسعه کارآفرینی و افزایش ثروت ملی و سرمایه‌های اجتماعی سعی در ارائه و اجرای روش‌های بومی شده موثر در کشور دارد.

وی بیان کرد: نتایج حاصل از این رویدادها منجر به اشتغال‌زایی پایدار برای افراد تحصیل کرده، افزایش سطح فناوری و افزایش سرمایه‌گذاری و سودآوری می‌شود. به طور کلی توسعه کارآفرینی، شناسایی ایده‌ها و ایده‌پردازان برتر، معرفی بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد ارتباط موثر بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران، کارآفرینی و اشتغال‌زایی و افزایش ثروت ملی جزء محصولات رویداد ایده بازار است.

دکتر عیدی افزود: ایده‌بازار تخصصی، آشنایی با فرصت های شغلی حوزه علوم ورزشی و تبادل ایده ها را از دیگر اهداف این مرکز بیان نمود.

وی ماموریت‌های کافه کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی را بدین شرح عنوان کرد: مدیریت نظام‌مند، ترویج، اشاعه و نهادینه کردن تفکر و فرهنگ درست کارآفرینی در بین اساتید و دانشجویان دانشکده علوم ورزشی،   کشف فرصت‌های شغلی موجود در بازار و صنعت ورزش با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه در فرایند استخدام در بنگاه‌های اقتصادی کشور، ارائه آموزش‌های لازم  با هدف پرورش دانش آموختگانی ماهر، خلاق و پایبند به اصول اخلاقی و پذیرای مسئولیت‌های اجتماعی جهت ایجاد، راه اندازی  و توسعه کسب و کار و نظریه های جدید در ایران در حیطه علوم انسانی و اجتماعی از جمله این ماموریت‌ها است.

دکتر عیدی گفت: از دیگر خدمات و تقویم رویدادهای کافه کارآفرینی در دانشکده علوم ورزشی می‌توان به دوره آموزشی فروش و ارتباط با مشتری، برنامه همخوانی کتاب عقلانیت و توسعه یافتگی ایران، انواع ایده شو ویژه ورزش و تندرستی، کارگاه بازاریابی دیجیتال در رویداد های ورزشی، فن بازار فناوری و تولیدات ورزش، کارگاه نوآوری‌های صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی اشاره کرد.

 

مشخصات کارکنان:

نام و نام خانوادگی: آقای مسعود نصیری
تحصیلات: دکترای بیوشیمی و متابولیسم ورزش

اطلاعات تماس:

۰۹۱۲۸۳۶۸۷۶۰
rejimdarmani@yahoo.com
دانشکده - اتاق
ردیف نام فایل دانلود
1  آشنایی با فرآیندهای ثبت اختراعات در ورزش دانلود
2 بررسی تجربیات جهانی شرکت های استارت آپی در حوزه ورزش و سلامت دانلود
3 برند شخصی در حوزه تربیت بدنی و ورزش دانلود
4 گزارش اولین بازدید علمی دانلود
5 گزارش کامیتاپ ۲ دانلود
6 دوره جامعه بیزنس مدل و بیزنس پلن - برای مشاهده اطلاعات بیشتر کلیک کنید دانلود
7 کارگاه کسب و کارهای جهان آینده - برای مشاهده اطلاعات بیشتر کلیک کنید دانلود
8 کارگاه سبک زندگی کارآفرینانه با رویکرد خلاقیت - برای مشاهده کلاس ضبط شده کلیک کنید دانلود
9 اکوسیستم نوآوری و کار آفرینی شریف دانلود
10 ترجمه کتاب معمای شکوفایی صندوق کارآفرینی امید دانلود
11 گزارش اولین جلسه ایستگاه تجربه کارآفرینانه مورخ 20 اردیبهشت 1401 دانلود
12 گزارش ششمین دورهمی کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی دانلود
13 گزارش جلسه سلسله مباحث حقوق ورزش دانلود
14 گزارش ایستگاه تجربه "مربی پول دار شو" با حضور آقای دکتر نقدی مورخه 23 آذر 1401 دانلود
15 گزارش ایستگاه تجربه چرخش مالی صنعت ورزش دانلود
16 گزارش رویداد 13 اردیبهشت - معرفی ظرفیت های شغلی بازی های کودکان دانلود
17 معرفی مقالات هفتمین کنگره کارآفرینی دانلود
18 گزارش رویداد تیم سازی به کمک بازی های فکری - دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 دانلود
19 مرکز نوآوری و کارآفرینی برنامه افق یک ساله دانلود
20 گزارش رویداد بازدید کارخانه نوآوری استان کرمانشاه دانلود
21 گزارش ایستگاه کارآفرین شو 8 آبان ماه 1402 دانلود
22 گزارش سلسله مباحث طراحی لباس ورزشی دانلود
23 گزارش بازدید از پایگاه ورزشی قهرمانان و پزشکی ورزشی شهرستان کرمانشاه دانلود
24 معرفی رشته بادی بالانس دانلود
25 ایستگاه مشاوره شغلی با موضوع کسب و کار صنعت اسب دانلود

تابلو اعلانات:

دو هفته نامه الکترونیک علمی ورزشی دسی مگ
مطالب متنوع، مفید و جذاب از بازار علم و فناوری ورزش ایران و جهان
برای مطالعه این دوهفته نامه بر روی تصویر مقابل کلیک نمایید
Responsive Image

کامیتاپ ها، همایش ها، کارگاه ها و وبینارها:


گالری تصاویر: