705

دستورالعمل ترفیع اعضای هیئت علمی اصلاح شد

دکتر فرزاد ویسی در گفتگو با روابط عمومی اظهار داشت: در ادامه اقدامات صوت گرفته در جهت فراهم نمودن شرایط اجرای سند راهبردی دانشگاه با مشارکت دانشکده‌ها و اعضای هیات علمی، اصلاحاتی در دستورالعمل ترفیع دانشگاه صورت گرفته است.

دکتر ویسی دستورالعمل ترفیع را سندی برای ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی جهت دریافت پایه استحقاقی سالانه بر مبنای فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، فناوری، اجرایی و فعالیت‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت به منظور تسهیل و توسعه فعالیت های اعضای محترم هیات علمی دانشگاه و همچنین در راستای تشویق و ترغیب  اعضای محترم هیات علمی به انجام فعالیت های اثربخش،  تغییراتی در دستورالعمل ترفیع اعمال شده است.

دکترویسی با اشاره به تدوین شیوه­نامه جدید پژوهانه دانشگاه اظهار داشت تلاش شده تا تغییراتی که در شیوه­نامه پژوهانه انجام شده در دستورالعمل ترفیع نیز اجرا شود تا هماهنگی و یکپارچگی بیشتری در شیوه­نامه های داخلی دانشگاه ایجاد شده و به نحو مطلوبتری اجرا شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به چند مورد از تغییرات انجام شده در شیوه­نامه ترفیع اشاره کرد و اظهار داشت در قسمت فعالیت‌های پژوهشی،  امتیاز فعالیت­ها مشابه شیوه­نامه پژوهانه اصلاح شده است. همچنین امتیاز تالیف کتاب در بخش امتیازات پژوهشی جهت اخذ پایه تشویقی قرار گرفته است. ایشان اظهار داشت  شیوه­نامه امتیازدهی کتاب تغییر کرده و حداقل امتیاز چاپ کتاب در انتشارات دانشگاه رازی به 50 درصد و بالاتر رسیده است. همچنین تسهیلات و امتیازات بیشتری به طرح‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی و حتی طرح‌های تحقیقاتی درون دانشگاهی تعلق گرفته و به فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعضای محترم هیات علمی و همچنین فرصت مطالعاتی داخل کشور در بخش صنعت توجه شده است.

ایشان افزود نظر به اهمیت برگزاری کرسی‌های نقد و نظریه پردازی در حوزه­های مربوط به علوم انسانی،  برای برگزاری این کرسی‌ها هم امتیاز فرهنگی و هم امتیاز پژوهشی در نظر گرفته شده است.

محاسبه و اعطای پایه تشویقی پژوهشی و فناوری سالهای 98-1397 اعضای هیات علمی

دکتر ویسی در پایان اظهار داشت به منظور تشویق اعضای محترم هیات علمی که تولیدات علمی با کیفیت بالا چاپ می کنند،  به آندسته از اعضای محترم هیات علمی که در سال های 1397 و 1398 بخشی از مقالات خود را در نشریات چارک اول چاپ کرده اند بر مبنای بندهای شیوه­نامه ترفیع و به شرط داشتن امتیازات کافی  پایه تشویقی تعلق گرفته است.


شناسه : 1469821