آخرین اخبار

دکتر نعیم العبودی وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق از غرفه دانشگاه رازی در جشنواره جذب دانشجویان بین‌الملل بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی، ۱۵ اسفند ماه 1401 با حضور وزیر علوم، جمعی از مقامات کشوری، سفیران کشورها، رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران امور بین‌الملل دانشگاه‌ها و مدیران مؤسسات جذب دانشجویان بین‌المللی، به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس آغاز به کار کرد.

در حاشیه افتتاحیه این جشنواره، دکتر نعیم العبودی وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق از غرفه دانشگاه رازی بازدید به عمل آورد.

دکتر العبودی در جریان این بازدید که ریاست دانشگاه رازی نیز حضور داشت؛ به مناسبات دیرینه ایران و عراق و تاریخ عمیق میان دو کشور اشاره کرد.

وی همچنین بیان کرد: در جریان بازدید ار غرفه‌های پژوهشی ایران، بیش از گذشته قدرت علمی ایران را نظاره‌گر بودیم و امیدوارم ایران و عراق به پیشرفت‌های علمی بیشتری دست یابند.

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص غرفه دانشگاه پرداخت.

دکتر احمدی با اشاره به اثرگذاری حوزه علم و فناوری در اقتدار کشورها  افزود: قدرت علمی بر قدرت نظامی برتری دارد چنانچه اگر دانشمندان و نخبگان در یک کشور از مرجعیت برخوردار باشند و اداره امور بر مبنای عقلانیت، دانش، خرد و علم و دانایی صورت گیرد، هیچ قدرتی جرأت تهدید نظامی آن کشور را ندارد.

وی جذب دانشجویان خارجی و دیپلماسی علمی را نیازمند عزم فرابخشی و فرادانشگاهی دانست و افزود: امروز کشورگشایی از طریق علم و دانش و فناوری صورت می‌گیرد که سبب خیر و برکت و آبادانی خواهد شد. در صورتیکه کشورگشایی نظامی، تخریب، نابودی و ویرانی را به دنبال خواهد داشت.

دکتر احمدی در ادامه اشاره‌ای به پتانسیل‌ها دانشگاه رازی داشت و یادآور شد: در ماه‌های اخیر دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی با هدف تسهیل در تحصیل دانشجویان غیرایرانی راه‌اندازی شده است و امیدواریم این جشنواره منجر به تقویت دیپلماسی علمی و افزایش همکاری میان فعالان حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی شود.

شایان ذکر است؛ نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی، به همت سازمان امور دانشجویان کشور با هدف گفتمان‌سازی و اصلاح مشکلات سیاست‌گذاری در جذب دانشجویان بین‌الملل در حال برگزاری است و تا 16 اسفند ماه ادامه دارد.


 

آخرین اخبار