آخرین اخبار

2 عضو هیأت علمی دانشگاه رازی موفق به کسب عنوان پژوهشگر برگزیده کشور در سال 1401 شده‌­‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی،  به نقل از معاونت پژوهش و فناوری، 2 عضو هیأت علمی دانشگاه رازی در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده کشور که 24 آذرماه 1401 با حضور دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، موفق به کسب عنوان پژوهشگر برگزیده کشور در سال 1401شده‌­اند.

بر این اساس، دکتر دانیال کهریزی استاد گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه رازی، موفق به کسب عنوان پژوهشگر برگزیده کشور در گروه کشاورزی و منابع طبیعی در رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی شد.

همچنین دکتر یاسر شهبازی دانشیار گروه علوم پایه دانشگاه رازی موفق به کسب عنوان پژوهشگر برگزیده کشور در گروه دامپزشکی، در رشته بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی شد.

دکتر دانیال کهریزی استاد گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه با 140 مقاله نمایه شده در پایگاه اسکوپوس، 95 مقاله علمی داخلی، 40 طرح پژوهشی کاربردی، چاپ 11 کتاب، 43 ثبت اختراع داخلی و خارجی، شاخص اچ 25، با تعداد ارجاعات 1952 هستند. زمینه تخصصی فعالیت ایشان کشت سلول و بافت گیاهی بوده و معرفی گیاه دانه روغنی کاملینا برای اولین بار در کشور، جلوگیری از انقراض نیلوفر آبی کرمانشاه، راه اندازی 4 شرکت دانش‌­بنیان، همچنین تلاش در جهت خودکفایی کشور در بخش روغن خوراکی و کنجاله از دیگر دستاوردهای ایشان است.

دکتر یاسر شهبازی دانشیار گروه علوم پایه دانشگاه با 75 مقاله علمی نمایه شده در پایگاه اسکوپوس، 14 مقاله علمی داخلی، 10 طرح پژوهشی کاربردی، چاپ 3 کتاب، شاخص اچ 22 و دارای تعداد 1653 ارجاع به تولیدات علمی در پایگاه اسکوپوس هستند. ایشان همچنین موفق به کسب عنوان پژوهشگر پراستناد یک و دو درصد برتر جهان در سال 2022 شده‌­اند. زمینه تخصصی فعالیت ایشان بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی بوده و در زمینه بسته­‌بندی هوشمند و فعال مواد غذایی و همچنین اندازه­‌گیری آلاینده‌های شیمیایی مواد غذایی، فعالیت می‌کنند.

روابط عمومی دانشگاه رازی کسب این عناوین ارزشمند را به جامعه دانشگاهی تبریک عرض می‌نماید.

آخرین اخبار