آخرین اخبار

عضو هیئت علمی گروه مهندسی مواد و نساجی دانشگاه رازی موفق به اخذ دومین گرنت اتحادیه اروپا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر محمدرضا نعیمی‌راد عضو هیئت علمی گروه مهندسی مواد و نساجی دانشگاه رازی موفق به اخذ بورسیه پسا دکترای ماری کوری (MSCA-PF)  از مجموعه حمایت‌های پژوهشی HORIZON اتحادیه اروپا شد.

دکتر شهاب مرادخانی، مدیر دفتر همکاری‌های علمی­ بین‌الملل دانشگاه رازی در مورد این دستاورد اظهار داشت: بورسیه ماری کوری که به نام دانشمند برجسته لهستانی- فرانسوی نام­گذاری شده است، از رقابتی‌ترین فاندهای مالی اتحادیه اروپا و از شناخته‌شده‌ترین بورسیه‌های علمی در سطح جهان است که در قالب آن، اتحادیه اروپا بودجه هفت ساله (در بازه سال‌های بین 2021 و 2027 میلادی) بالغ بر 6 میلیارد یورو را برای حمایت از پژوهش و نوآوری در نظر گرفته است.

دکتر مرادخانی افزود: نسبت حدود 10 درصدی پروپزال­‌های پذیرفته شده به کل تعداد پروپزال‌های ارسالی موجب انتظار کیفی بسیار بالا از پروژه‌های پیشنهادی در حد نمره بالای 90 درصد برای دریافت این بورسیه می‌باشد.

وی بیان کرد: طرح پیشنهادی دکتر نعیمی‌راد با عنوان "PolyBioDeg" که مقرر است به "بررسی ارتباط و تقابل بین زیست تخریب پذیری و خواص مکانیکی الیاف ذوب ریسی شده از بیوپلاستیک‌ها" بپردازد، موفق به کسب امتیاز کلی 97.2 از 100 و مبلغ حمایتی بالغ بر دویست هزار یورو از کمیته علمی مرتبط اتحادیه اروپا شد. توافق‌نامه این پروژه در قالب دوره دوساله پسادکتری با همکاری دانشگاه آمستردام و یک شرکت دانش‌بنیان در هلند انجام خواهد شد.

شایان ذکر است؛ دکتر نعیمی‌راد در سالجاری موفق به اخذ بورسیه دیگری به نام PASIFIC از اروپا برای پژوهش در آکادمی علوم لهستان (PAN) شده بود که به صلاحدید شخصی این بورسیه را نپذیرفتند.

دکتر نعیمی‌راد سابقه همکاری با دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی آمریکا (NCSUآزمایشگاه‌های فدرال علوم و فناوری مواد سویس (EMPA) و نیز دریافت حمایت مالی دیگری از دانشگاه آخن آلمان (RWTH) را در کارنامه خود دارد.

 

آخرین اخبار