نشست بصیرتی با حضور جمعی از دانشجویان بسیجی و طلاب حوزه‌های علمیه در دانشگاه رازی برگزار شد.

در آستانه روز بصیرت و میثاق با ولایت، نشست بصیرتی با حضور جمعی از دانشجویان بسیجی و طلاب حوزه‌های علمیه، با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، 29 آذرماه 1402 در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در آغاز این نشست، دکتر تورج زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن خیرمقدم به حاضرین و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ایران اسلامی در سخنانی اظهار داشت: در آستانه روز بصیرت قرار داریم؛ روزی که ملّت بزرگ ایران اسلامی با بصیرت خود تیر خلاص به فتنه‌گران زدند، إن‌شاءالله که همه ما رهروان خوبی برای نظام باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در سخنانی، جهاد تبیین را وظیفه‌ای همگان دانست و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای جهاد تبیین هستند، ایشان در سخت‌ترین شرایط در عرصه دفاع از ولایت به جهاد تبیین پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلیان در ادامه، دانشگاه و حوزه را تأثیرگذارترین نهادها برای ایجاد وحدت و هم افزایی در جامعه دانست و افزود: دشمنان همواره به دنبال جدایی این دو قشر تاثیرگذار بوده‌اند.

وی تأکید کرد: دانشگاهیان باید مراقب باشند که در معرض خطر خودباختگی و دوری از فرهنگ اسلام قرار نگیرند و حوزویان نیز همواره باید تلاش کنند که به‌روز باشند و به ریشه‌های تحجر توجه کنند و معرفت خود را متناسب با نیاز زمان ارتقا دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلیان توجه به مبانی سیاسی، تاریخی و اجتماعی وحدت حوزه و دانشگاه را بسیار مهم خواند و افزود: شهید مطهری و شهید مفتح نماد وحدت حوزه و دانشگاه هستند و دشمنان ما همواره به دنبال جدایی دین از علم بوده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) یادآور شد: باید از این مسأله غافل نشویم که علم و دین و اخلاق در کنار هم باعث پیشرفت و تعالی جامعه می‌شود.

این نشست با پرسش و پاسخ همراه بود.

آخرین اخبار