مجمع اتحادیه انجمن‌های علمی – دانشجویی شیمی و مواد و متالوژی کشور به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

هفتمین مجمع اتحادیه انجمن های علمی - دانشجویی سراسر کشور در رشته‌ شیمی و بیست و یکمین مجمع اتحادیه مواد و متالوژی، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در روزهای 19و 20 شهریورماه1402 به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

در این مراسم، دکتر تورج زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به حضار و با آرزوی موفقیت برای همگان در سخنانی، تقویت انجمن‌های علمی – دانشجویی در دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به رویکرد وزارت علوم در حمایت از انجمن‌های علمی – دانشجویی و نقش فعالان انجمن‌های علمی دانشجویی در پیشرفت‌های علمی، تلاش ما در دانشگاه برای تقویت و تعالی این انجمن‌ها خواهد بود.


 

وی نقش انجمن‌هاي علمي - دانشجويي در فعاليت‌هاي نوآورانه، مهارت‌محور و تحول‌آفرين را یادآور شد و افزود: این انجمن‌ها سهم بسزایی در تعالي و شكوفاسازی استعدادهاي دانشجويان دارند.

دکتر زینی‌وند فعالیت انجمن‌های علمی – دانشجویی را سبب پویایی دانشگاه دانست و همکاری و مشارکت جدی انجمن‌های علمی – دانشجویی و اساتید در برگزاری رویدادهای علمی و فعالیت‌های پژوهشی را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه این مراسم دکتر مهدی عزتی، سرپرست مدیریت پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان و با آرزوی توفیق برای همگان در سخنانی، اهمیت انجمن‌های علمی – دانشجویی در انجام فعالیت‌های علمی تخصصی را یادآور شد.


 

وی با اشاره به حضور50 نفر از دبیران انجمن‌های علمی -  دانشجویی سراسر کشور در رشته‌های شیمی و مواد متالوژی در این مجمع افزود: انجمن‌های علمی دانشجویی متشکل از دانشجویان فعال، باانگیزه و با ظرفیت‌های بالا همواره در تولید دانش تخصصی و انجام فعالیت‌های پژوهشی و علمی نقش مؤثر دارند.

شایان ذکر است؛ پس از برگزاری مراسم افتتاحیه مجمع اتحادیه انجمن های علمی – دانشجویی در سالن اجتماعات پرفسور شمسی‌پور کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی، در ادامه دانشجویان با همراهی مسئولان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، از مرکز اسناد و آرشیو دانشگاه و نیز بنای تاریخی تاق بستان بازدید کردند.


 

هفتمین مجمع اتحادیه انجمن های علمی - دانشجویی سراسر کشور در رشته‌ شیمی و بیست و یکمین مجمع اتحادیه مواد و متالوژی در روز 20 شهریورماه در دو سالن مجزا، با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (آقای صفری و آقای صالح نیا) برگزار شد.

در مجمع اتحادیه شیمی از  انجمن‌های برتر کشوری این رشته تجلیل به عمل آمد که در این مراسم انجمن علمی شیمی محض دانشگاه رازی به عنوان انجمن برگزیده انتخاب شد.

همچنین در پایان انتخابات اتحادیه انجمن‌های علمی - دانشجویی شیمی، اعضای زیر به شورای مرکزی راه یافتند:

پدرام همتی (دانشگاه رازی)

مهدیس مرساقیان (دانشگاه لرستان)

شادان سید عقیلی (دانشگاه گلستان)

فائزه غلامی بیرامی ( دانشگاخ زنجان)

مریم پورشهباز زودلی (دانشگاه الزهرا)

پدرام همتی با انتخاب شورای مرکزی به مدت یکسال به عنوان دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی کشور انتخاب شد.

همچنین، با رای اعضای مجمع رحیم طاوری دبیر انجمن علمی شیمی آلی دانشگاه رازی به مدت یکسال به عنوان بازرس اتحادیه انتخاب شد.

آخرین اخبار