به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان و هیأت رئیسه دانشگاه برگزار شد.

به‌مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان و هیأت رئیسه دانشگاه، روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲، در سالن اجتماعات پروفسور شمسی‌پور کتابخانه مرکزی برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲؛ (دانشجویان شهید بزرگ‌نیا، قندچی و شریعت‌رضوی)، در سخنانی اظهار داشت: دانشجو به دانشگاه هویت می‌بخشد، در هر مکان و مقطع زمانی اگر خیزش و بینشی صورت گرفته است، نقطه آغازین آن یقیناً دانشگاه یا حوزه علمیه بوده است.

دکتر احمدی دانشگاه را مرکز همه تحولات دانست و افزود: به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی «دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است»، اما باید توجه داشته باشید که این مهم به شرط برخورداری دانشجویان از بینش و داشتن روحیه مطالبه‌گری خواهد بود.

 


 

وی آرمانگرایی، واقع‌گرایی و برخورداری از بینش را مشخصه بارز دانشجویان دانست و افزود: دانشجو مصلحت را فدای آرمان نمی‌کند، دانشجویان آرمانگرا و واقع‌گرا به دنبال صداقت، پاکی و طهارت هستند و در عین حال مطالبه‌گراند. خدای ناکرده اگر دانشجو از مطالبه‌گری، حقیقت‌گرایی و واقع‌گرایی فاصله بگیرد، از ماهیت و واقعیت دانشجویی عبور خواهد کرد و به جای داشتن بینش سیاسی به یک ابزار سیاسی تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه رازی تأکید کرد: مسئولان دانشگاه‌ها باید همه همت و تلاش خود را در جهت رشد تعالی و ترقی دانشجویان به کار بگیرند.

این مسئول در ادامه یادآور شد: برهه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ نماد استکبارستیزی بوده است، اما از سال ۱۳۵۷ به بعد ۱۶ آذر نماد تکریم، تعظیم و گرامیداشت دانشجو است.

دکتر احمدی تأکید کرد: بعد از لطف خداوند متعال و عنایات ائمه معصومین (ع)، تمام سرمایه، دارایی و امید ما، شما دانشجویان هستید؛ بنابراین شما دانشجویان عزیز رسالت سنگینی در تداوم آرمان‌های والای نظام و انقلاب اسلامی بر عهده دارید.

در ادامه این نشست، دانشجویان پرسش‌ها و مسائل خود را بیان کردند و هیأت رئیسه دانشگاه به سوالات و مطالبات مطرح شده پاسخ دادند.


 

از جمله دغدغه‌ها، مطالبات و موضوعات مطرح شده در این نشست؛ عدم برخورداری دانشجویان رشته حقوق از گروه و کلاس‌های مشخص بود. رویه‌ها و فرایند طولانی برای اخذ مجوز برگزاری مراسم‌های دانشجویی از دیگر موضوعاتی بود که توسط برخی دانشجویان مطرح شد.

اما کیفیت غذا و پذیرش بیش از حد ظرفیت اتاق‌های خوابگاه‌های دانشجویی از موضوعات مهم دیگری بود که از سوی برخی دانشجویان حاضر مطرح شد.

از خواسته‌های دانشجویان حاضر بازگشت بسته صبحانه به سبد غذایی دانشجویان، استقرار آب سردکن، اختصاص نمازخانه در مجمع کلاسی و تجهیز باشگاه تیراندازی بود.

ارائه خدمات درمانگاهی، اختصاص ایستگاه دوچرخه برای تردد برخی دانشجویان، رسیدگی به مشکلات سالن‌های ورزشی، از موضوعات مطرح شده دیگر بود.

همچنین فراهم نمودن امکان تردد دانشجویان ساکن خوابگاه از مسیر نزدیک به بلوک‌های خوابگاهی در پردیس، رسیدگی به وضعیت ایمنی ساختمان دانشکده علوم اجتماعی، از دیگر مسائل مطرح شده از سوی برخی دانشجویان بود.


 

دکتر محمدی مدیر حراست دانشگاه در پاسخ به دغدغه‌های مطرح شده در خصوص پوشش دانشجویان اظهار داشت: هر جایی قوانین و قواعد خاص خود را دارد و هر مکانی پوشش خود را می‌طلبد. دانشگاه نیز معیار‌های خود را دارد. انتظار می‌رود دانشجویان ضوابط و مقررات پوشش را در محیط دانشگاه رعایت نمایند. امیدوارم این جلسات تداوم یابد تا شاهد فضای گفتگو و تعامل بیش از پیش میان دانشجویان و مسئولین باشیم.

دکتر محمدی همچنین از دانشجویان خواست تا مشکلات مربوط به حراست و حفاظت فیزیکی را به اطلاع مدیریت حراست دانشگاه برسانند.

در ادامه دکتر گوهری معاون دانشجویی دانشگاه به سوالات و مطالبات دانشجویان پاسخ داد و بیان کرد: در خصوص مشکلات مربوط به غذای دانشجویی و کیفیت غذا؛ همه تلاش خود را برای افزایش کیفیت و تقویت آن به کار خواهیم گرفت. همچنین تلاش می‌کنیم که سقف روزفروش غذا را افزایش دهیم.

وی در خصوص مشکلات مطرح شده در خصوص ظرفیت اسکان خوابگاه‌ها و همچنین مسائل مربوط به تعمیر فاضلاب توضیحاتی ارائه داد.

این مسئول افزود: ما توزیع بسته صبحانه را داریم و برای افزایش کیفیت و کمیت آن در تلاش هستیم.

دکتر گوهری از پیگیری اختصاص سرویس به خوابگاه دانشجویی شهید مفتح خبر داد و افزود: پیگیر مشکلات مربوط به درمانگاه هستیم. تجهیز سالن‌های ورزشی نیز اعتبار زیادی نیاز دارد، اما پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

در پایان رئیس دانشگاه ضمن آرزوی توفیق و سلامت برای همه دانشجویان ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی هر چه بیشتر جامعه دانشگاهی، شاهد بالندگی و رشد و ترقی این مجموعه باشیم.

دکتر احمدی خواستار تداوم این نشست‌ها و پیگیری جدی مطالبات و دغدغه‌های دانشجویان از سوی همه معاونین و مدیران دانشگاه شد.

آخرین اخبار