جلسه توجیهی انجمن‌های علمی دانشجویی در تاریخ 1403/04/014 با حضور دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی برگزار شد.


در ابتدای این جلسه جناب آقای دکتر مهدی عزتی مدیر پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ضمن عرض تبریک به دبیران جدید انجمن‌های علمی دانشجویی، به اهمیت فعالیت دانشجویان در انجمن‌های علمی اشاره داشتند. 
ایشان در ادامه عنوان کردند که انجمن‌های علمی به دانشجویان این امکان را می‌دهند که در محیطی گروهی و داوطلبانه فعالیت کنند و مهارت‌های مختلفی مانند کار گروهی، مدیریت، و ارتباطات را توسعه دهند. این مهارت‌ها به دانشجویان کمک می‌کند تا در آینده شغلی خود موفق‌تر باشند و توانمندی‌های بیشتری نسبت به همکلاسی‌های خود کسب کنند. انجمن‌های علمی می‌توانند پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت باشند. از طریق برگزاری بازدیدهای علمی و همکاری با نهادهای مختلف، دانشجویان می‌توانند با نیازهای واقعی بازار کار آشنا شوند و تجربیات عملی کسب کنند. این انجمن‌ها می‌توانند به تقویت و توسعه کارآفرینی در جامعه کمک کنند. همچنین، فعالیت در انجمن‌های علمی به دانشجویان کمک می‌کند تا هویت خود را در جامعه دانشگاهی پیدا کنند و نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود آگاه شوند.
در ادامه این جلسه توجیهی جناب آقای دکتر یاسین نوروزی کارشناس انجمن‌های علمی دانشجویی ضمن عرض تبریک به دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی، نحوه کار با سامانه جامع امور فرهنگی دانشگاه و مراحل ثبت درخواست فعالیت‌ها و همچنین، نحوه ثبت گزارش فعالیت‌ها در سامانه فرنما وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به دبیران آموزش دادند. ایشان در این جلسه توجیهی به اهمیت برنامه ریزی درباره فعالیت‌های مهارتی تاکید نمودند. در ادامه به اهمیت شرکت دبیران انجمن در مجمع عمومی انجمن‌های علمی دانشجویی کشور پرداختند. بعلاوه، در این جلسه نحوه تسویه حساب‌های مالی، صدور گواهی فعالیت‌ها، نحوه و میزان حمایت مالی از فعالیت‌ انجمن‌های علمی دانشجویی و موراد مهم مرتبط به فعالیت در انجمن‌های علمی دانشجویی را آموزش دادند.
لازم به ذکر می‌باشد در حال حاضر 70 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه رازی فعال می‌باشد. و در سال 1402 بیش از 700 فعالیت علمی و فرهنگی برگزار نمودند. همچنین، بیش از 12 نفر از دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه رازی دبیر، بازرس یا عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی کشور هستند.
 

آخرین اخبار