2740
دکتر احمدی در نشست با دبیران انجمن‌های علمی – دانشجویی تأکید کرد:

تأسیس دفتر دانشجویی ارتباط با صنعت/ انجمن‌های علمی باید دیده شوند.

دبیران انجمن‌های علمی - دانشجویی در نشستی صمیمانه با ریاست دانشگاه، در ارتباط با مسائل انجمن‌های علمی گفتگو کردند.

دبیران انجمن‌های علمی - دانشجویی دانشگاه رازی، عصر روز سه‌شنبه 28 آذر ماه 1402، با حضور در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه، با رئیس دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

 

در این نشست که دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه، دکتر زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر براتی مدیر امور پژوهشی، دکتر امیری‌نژاد مدیر دفتر ارتباط با صنعت و دکتر طلایی مدیر مرکز رشد دانشگاه حضور داشتند، دبیران انجمن‌های علمی - دانشجویی دانشگاه ضمن ارائه عملکرد حوزه فعالیت خود، به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

در آغاز این نشست، دکتر عزتی مدیر پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه توضیحاتی در خصوص فعالیت انجمن‌های علمی - دانشجویی ارائه داد و اظهار داشت: خوشبختانه در یکسال اخیر شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در تعداد و همچنین در فعالیت‌های انجمن‌های علمی - دانشجویی بوده‌ایم، به طوری که تعداد انجمن‌های علمی - دانشجویی از ۵۰ مورد به ۶۰ انجمن در سال‌جاری رسیده است.

وی افزود: همچنین سال گذشته در مجموع ۳۵۰ فعالیت در حوزه انجمن‌های علمی - دانشجویی صورت گرفت و امسال تا امروز ۶۰۰ فعالیت توسط این انجمن‌ها صورت گرفته است که رشد ۹۵ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.

در ادامه، دکتر زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی در سخنانی اظهار داشت: مطالبات و دغدغه‌های انجمن‌های علمی - دانشجویی همواره مورد توجه بوده است و با کمال احترام دغدغه‌های این عزیزان را به حق می‌دانیم.

دکتر زینی‌وند با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه همه تلاش خود را برای حمایت و کمک به رفع مشکلات انجمن‌های علمی دانشجویی به کار خواهد گرفت، افزود: حقیقتاً با دیدن فعالیت‌های ارزشمندی که در انجمن‌های علمی - دانشجویی صورت می‌گیرد، برای حمایت از این عزیزان و کمک به تعالی و ارتقاء این انجمن‌ها مشتاق‌تر می‌شویم و امیدواریم که با تزریق اعتبارات لازم، کمکی به حل مسائل و دغدغه‌های این انجمن‌ها صورت بگیرد.

وی بر تجهیز سیستم صوتی و تصویری باشگاه دانشجویی برای بهره‌برداری انجمن‌های علمی دانشجویی تأکید کرد و افزود: ما پیگیر مسائل و مطالبات دانشجویان عزیز در انجمن‌های علمی - دانشجویی خواهیم بود.

دکتر زینی‌وند در ادامه، خواستار گسترش حوزه فعالیت‌های انجمن‌های علمی - دانشجویی شد و تصریح کرد: اگرچه فعالیت‌های موثر بسیار خوبی صورت گرفته است اما همچنان با وضع آرمانی و مطلوب فاصله داریم، از جمله در حوزه ارتباط با صنعت، برگزاری نشست‌ها و دعوت از میهمانان کشوری با توجه به وضعیت فرودگاه و در حوزه نشریات انجمن‌های علمی - دانشجویی ضعف داریم اما با دیدن تلاش و کوشش شما عزیزان، خستگی معنا ندارد و همه تلاش خود را برای رفع مشکلات این انجمن‌ها به کار خواهیم گرفت.

وی همچنین تأکید کرد که انجمن‌های علمی - دانشجویی باید برنامه‌ریزی منسجم برای برنامه‌های خود داشته باشند و بر اساس برنامه، فعالیت‌های خود را دنبال کنند.

در ادامه، یاسین نوروزی مسئول انجمن‌های علمی - دانشجویی دانشگاه توضیحاتی در خصوص موفقیت‌ها و افتخارات کسب شده توسط انجمن‌های علمی - دانشجویی دانشگاه رازی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی ارائه داد و افزود: انجمن‌های علمی - دانشجویی دانشگاه حائز رتبه‌های برگزیده، شایسته تقدیر و برتر در جشنواره بین‌المللی حرکت و همچنین موفقیت چشمگیر در اتحادیه انجمن‌های علمی - دانشجویی کشور شده‌اند به طوری که چهار نفر از دبیران کشوری این اتحادیه از دانشگاه رازی هستند.

در ادامه نمایندگان شورای اجرایی انجمن‌های علمی - دانشجویی دانشگاه رازی به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و مشکلات خود پرداختند.

 از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات مطرح شده توسط نمایندگان شورای اجرایی انجمن‌های علمی در این نشست: حمایت مالی و تخصیص منابع به انجمن‌های علمی - دانشجویی، همکاری و تعامل بیش از پیش مدیران گروه و معاونین پژوهشی دانشکده‌ها از انجمن‌های علمی، تسهیل در روند برگزاری بازدیدها و تداوم برگزاری کارگروه نظارت و پشتیبانی انجمن‌های علمی - دانشجویی بود.

تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز دانشجویی، تغییر ساعت فرهنگ، تسهیل در استفاده از سالن‌های دانشکده‌ها از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

در ادامه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه پس از استماع مطالب و دغدغه‌های دبیران انجمن‌های علمی - دانشجویی در سخنانی، با بیان اینکه انجمن‌های علمی - دانشجویی همواره تلاشگر و در عین حال متواضع بوده‌اند، خطاب به دانشجویان اظهار داشت: هرگز از تلاش و پیگیری برای مطالبات خود دست برندارید و ما هم وظیفه داریم که تا حد امکان در خدمت شما باشیم.

وی در ادامه، با اشاره به دغدغه یکی از نمایندگان انجمن‌های علمی - دانشجویی در خصوص تجهیز درمانگاه دامپزشکی دانشگاه گفت: در این خصوص ما پیگیری‌های بسیاری انجام داده‌ایم و با توجه به اینکه این پروژه بودجه بسیار زیادی نیاز دارد، امیدواریم که با تأمین بودجه مناسب، این پروژه به سرانجام خوبی برسد.

دکتر احمدی بیان کرد: از دیگر دغدغه‌های مطرح شده؛ بحث ارتباط با صنعت و همچنین بازدیدهای خارج از استان است، در این راستا پیگیری لازم برای معرفی ۱۰ نفر دانشجوی نخبه فعال در انجمن‌های علمی - دانشجویی برای سفر به کربلا و همچنین بازدید از چند مرکز آموزش عالی عراق صورت گیرد و حمایت لازم را از این عزیزان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه رازی در پایگاه‌ها و نظام‌های معتبر رتبه‌بندی جهانی جایگاه خوبی دارد، افزود: جایگاه و سطح علمی و رتبه دانشگاه رازی نسبت به دانشگاه‌های عراق در پایگاه‌های رتبه‌بندی از جمله تایمز بسیار بالاتر است.

دکتر احمدی بر تأسیس دفتر دانشجویی ارتباط با صنعت در دانشگاه تأکید کرد و گفت: حوزه معاونت پژوهش و فناوری در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه انجمن‌های علمی - دانشجویی باید دیده شوند، افزود: دستاوردها و فعالیت‌های دانشجویان عزیز در این انجمن‌ها باید برجسته شود و بازتاب یابد.

دکتر احمدی همچنین دانشجویان را به علم‌آموزی و تلاش برای کسب فضیلت‌های اخلاقی و دینداری توصیه کرد و یادآور شد: در روایات دینی آمده است که العلم نور، العلم سلطان، این احادیث بیانگر اهمیت علم و دانش است. بر این اساس، اخلاق و علم در کنار همدیگر فضیلت و ارزش محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: عزیزان من؛ پرنده با یک بال نمی‌تواند پرواز کند، برای تعالی خود با خداوند متعال و قرآن کریم مأنوس باشید و برای کسب علم و اخلاق و معنویت تلاش کنید و بدانید که علم‌آموزی بدون توجه به فضایل اخلاقی نمی‌تواند باعث رشد و ارزش شود.

 دکتر احمدی همچنین نقش انجمن‌های علمی - دانشجویی در ترویج مهارت آموزی را یادآور شد و تأکید کرد: عزیزان من؛ لازمه اشتغالزایی کسب مهارت است، اگر در زمینه مهارت آموزی، توانمندی‌های لازم را کسب کنید، موفقیت‌های چشمگیری در حوزه بازار کار به دست خواهید آورد.

دکتر احمدی در پایان دانشجویان را آینده‌سازان کشور دانست و افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی پیگیری لازم را در خصوص حضور دبیران انجمن‌های علمی - دانشجویی در جلسات گروه‌های آموزشی و بررسی مسائل این عزیزان داشته باشد.

 

آخرین اخبار