17 12 2020
269

ستاد دانشگاهی «سومین دوره کنگرۀ شهدای دانشجو» در دانشگاه رازی تشکیل شد.

اولین جلسۀ ستاد دانشگاهی «سومین دوره  کنگرۀ شهدای دانشجو» به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی روز چهارشنبه 26 آذر ماه 1399 به صورت مجازی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر شجاع تفکری رضایی مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی، ضمن خیرمقدم، به تشریح شیوه نامۀ برگزاری سومین دورۀ کنگرۀ شهدای دانشجوی استان کرمانشاه پرداختند و خاطر نشان کردند که با توجه به دبیری بسیج دانشجویی دانشگاه و زمان برگزاری کنگره دانشگاهی از مهر 1399 تا خرداد 1400، این نهاد نسبت به تشکیل کمیته ها و تسریع در برگزاری برنامه ها اقدام نماید.

 در ادامه دکتر علی پوریانی ضمن تشکر از حضور جوانان دانشجو و روحیۀ انقلابی و پرشور آنان در این عرصه افزودند: برای برگزاری کنگره شهدای دانشجو، بدون هیچ تردیدی هر کس  بخواهد برای یاد و خاطرۀ شهدای عزیز و ماندگار کردن آنها با حساب کتاب مرسوم جهانی کاری انجام دهد یعنی بخواهد به سودی برسد، قطعاً به هیچ جایی نخواهد رسید. بلکه این کار فقط مختص دل است. اگر سودی هم داشته باشد باید به خدا بسپاریم و به تعبیر قرآن «لَا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزَاءً»، ما هیچ اجری نمی خواهیم، هیچ سودی نمی خواهیم و هیچ منتی هم نداریم؛ یعنی بابت این کار طلبکار هم نیستیم؛ به جز اینکه احساس دین و تکلیف کنیم نسبت به کسانی که تمام هست و نیست خود را در راه اعتلای این مملکت، اعتلای باورها و عقاید مقدس گذاشتند و حالا می خواهیم یک قدم برای آنان برداریم. اعضای این ستاد در نظر داشته باشند که اگر وظیفه ای داریم با نهایت دقت و حضور مخلصانه به انجام رسانیم.

سپس دکتر محسن سعیدی معاون دانشجویی دانشگاه رازی ضمن تأیید فرمایشات دکتر علیپوریانی خاطر نشان کردند که کارکردن برای شهدا و ایثارگران بیشتر برای خود انسان مسرت بخش و تجربه به یادماندنی خواهد بود و اثرات آن متوجه خود انسان خواهد شد، و در این راستا از همۀ توان خود استفاده خواهیم کرد.

 در ادامه دبیران تشکل های جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در مورد گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و همکاری مجدانه آنان در این مورد تأکید نمودند. سپس نمایندۀ بسیج دانشجویی دانشگاه ضمن تشریح برنامه های پیشنهادی برای کنگرۀ شهدای دانشجو خاطرنشان کردند در سالروز شهادت سردار سلیمانی و چهلمین روز شهادت دکتر فخری زاده برنامه هایی را در دست اقدام دارند.

در پایان مقرر شد جهت برنامه ریزی بهتر و تسریع در روند برگزاری برنامه ها یک کانال در فضای مجازی توسط دبیرستاد، بسیج دانشجویی دانشگاه رازی، تشکیل گردد، و کمیته ها و وظایف آنان مشخص و برنامه ها به صورت کیفی و اثربخش تا خرداد 1400 برگزار شود.

 

 

آخرین اخبار