165

جشن ولادت حضرت زهراء(س) و بزرگداشت مقام زن در دانشگاه رازی برگزار شد.

اموربانوان دانشگاه رازی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی به مناسبت فرارسیدن میلاد دخت نبی مکرم اسلام(ص)، جشن ولادت حضرت زهراء(س) و بزرگداشت روز زن و مادر را در روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار نمود.

در آغاز این مراسم، دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا، رئیس دانشگاه رازی با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و تقارن این مناسبت فرخنده با ایام‌الله دهه مبارک فجر به همه بانوان به ویژه مادران گرانقدر شهدا، طی سخنانی اظهار داشت: از دست‌اندرکاران این مراسم به ویژه سرکار خانم دکتر شاه‌آبادی که از اصحاب علم و اندیشه و فخر جامعه زنان دانشگاهی هستند، صمیمانه قدردانی می‌نمایم.

ایشان بیان کرد: ۱۵ درصد از اعضای هیات علمی، ۲۵ درصد از اعضای غیرهیات علمی و ۵۰ درصد از دانشجویان دانشگاه رازی را بانوان تشکیل می‌دهند که بیانگر فضای پرنشاطی است که در کشور برای حضور بانوان فراهم است و منافی برخی ادعاها در خصوص نقض حقوق بانوان است و تولیت نهاد علم ایجاب می‌کند که پاسدار فضیلت‌های بانوان باشیم.

ضرورت برگزاری وبینارهای تخصصی با محوریت حقوق بانوان در دانشگاه / دانشگاه باید فضای مطهر و مقدسی برای بیان معنویت‌ها و ارزش‌های عقلانی باشد  / حفظ حرمت و کرامت در دانشگاه باید بیشتر از فضاهای غیردانشگاهی باشد / در ایام فضای سیاسی انتخابات ریاست جمهوری دانشگاه باید طمأنینه و وقار سیاسی خود را بیش از گذشته نشان دهد

دکتر اعلمی‌آل‌آقا بیان کرد: بانوان همکار هیات علمی دانشگاه در بالاترین مصادیق علمی شایستگی خود را ثابت کرده‌اند و این مهم بیانگر پاسداشت حقوق زنان در این نظام مقدس است و شایستگی بانوان سبب شده در زمینه‌های مختلف توفیقات موثری داشته باشیم و به حضور اساتید بزرگوار، رؤسای محترم دانشکده‌ها، مدیران گرامی و سایر بزرگواران مجموعه‌های مختلف افتخار می‌کنیم؛ این بزرگواران در تراز بین‌الملل به خوبی از منزلت علم دفاع می‌کنند.

ایشان برگزاری وبینارها و برنامه‌های مختلف علمی، آموزشی و فرهنگی در بستر فضای مجازی را شایسته قدردانی دانست و افزود: تهدید کرونا این فرصت را ایجاد کرد که از ابزارهای روز در جهت تداوم جریان سیّال علم و دانش در بستر فضای مجازی استفاده شود و ما امروز شاهد برگزاری وبینارهای متعدد در دانشگاه و فضای مجازی کشور هستیم و انتظار می‌رود برای تکریم و تعظیم مقام شامخ زن و شایستگی و توانمندی بانوان موفق در نظام جمهوری اسلامی شاهد برگزاری وبینارهای مختلف با حضور اساتید متخصص و میزبان مباحث علمی با محوریت حقوق بانوان در دانشگاه باشیم.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا تاکید کرد: نظام علمی کشور ایجاب می‌کند که دانشگاه فضای مطهر و مقدسی برای بیان معنویت‌ها و ارزش‌های عقلانی باشد و از این جهت امیدواریم تراز علمی و رفتاری جامعه دانشگاهی نمادی از گرایش به معنویت و علم را در جامعه نشان دهد و شاهد افزایش رویکرد مردم به علم‌باوری باشیم.

ایشان دانشگاه را نهاد مقدسی دانست و بیان کرد: اعضای هیأت علمی، کارکنان محترم و دانشجویان عزیز بزرگ‌ترین و گرامی‌ترین پاسداران سنگر مقدس دانشگاه هستند و دانشجویان عزیز ما امروز باید نماد علم گرایی و معرفت افزایی خود را به شایستگی نشان دهند و انتظار می‌رود به برکت حضور این عزیزان، شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر فضای دانشگاه در جامعه باشیم.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا با تأکید بر اینکه حفظ حرمت و کرامت در دانشگاه باید بیشتر از فضاهای غیردانشگاهی باشد، افزود: اختلافات در جامعه ایران بزرگ که تجمعی از ملیت‌ها و سلائق و گرایش‌های سیاسی مختلف است؛ نباید منجر به بروز فاصله‌ها گردد و در این ایام که به فضای سیاسی انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم؛ دانشگاه باید طمأنینه و وقار سیاسی خود را بیش از گذشته نشان دهد و این تحولات اجتماعی در فضای درون دانشگاه انعکاس مذموم و نامبارکی نداشته باشد.

باید از نعمت مادر بودن به نحو احسن استفاده کرد و مادران با استعانت از آیات و روایات دینی، وظیفه خود را در قبال تربیت صحیح فرزندان به درستی ایفا نمایند

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین جواد افشارنجفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی ضمن تبریک میلاد سراسر نور و برکت حضرت فاطمه الزهرا(س) و مقام زن و روز مادر طی سخنانی اظهار داشت: اگر همت بلند امام راحل(ره) نبود و دهه مبارک فجر رقم نمی‌خورد ما با منزلت مقام زن به سبکی که مصداق کامل آن را حضرت زهرا (س) می‌بینیم، آشنا نمی‌شدیم و با فرهنگ نابی که امام (ره) به ما هدیه داد با مصداقی از شخصیت، ابهت و انسانیت در قالب یک زن آشنا شدیم.

ایشان با استناد به قرآن کریم بیان کرد: خداوند متعال در آیات ۳۶ تا ۴۰ سوره مبارکه قیامت به آفرینش حکیمانه انسان اشاره می‌نماید. حقیقتاً زن بودن نعمت است و خداوند هرکسی را سزاوار نعمت زن بودن ندانسته است، خداوند زن را محور آرامش، محبت، عشق و تربیت قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین افشارنجفی حیا، عفت، صبوری، ایثار و عشق‌ورزی را از خصلت‌های بارز بانوان دانست و گفت: خداوند وجود زن را پر از عاطفه و ایثار کرده است، مادر نقش پرورشی دارد و در تمام دردها پناهگاه، در تمام نیازها تکیه‌گاه و در تمام موفقیت‌ها همراه فرزند است.

ایشان تأکید کرد: مادر بودن و زن بودن نعمت است اما باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد و مادران با استعانت از آیات و روایات دینی، وظیفه خود را در قبال تربیت صحیح فرزندان به درستی ایفا نمایند.  

بانوان دانشگاهی می‌توانند پیام‌رسان خوبی برای جامعه باشند

در ادامه دکتر ناهید شاه‌آبادی، مشاور رئیس دانشگاه رازی در امور بانوان و خانواده طی سخنانی اظهار داشت: ولادت با سعادت و خجسته‌ی بزرگ بانوی دو عالم و گرامیداشت روز مادر و مقام شامخ زن که امسال با ایام پیروزی انقلاب مصادف شده را به فال نیک می‌گیریم و از تلاش‌های کلیه بانوان به ویژه بانوان عزیز دانشگاهی طی سالیان متمادی، سپاسگزاری می‌نماییم و امیدواریم با بهره‌گیری از زلال معنویت حضرت صدیقه زهرا (س) محیط کار و جامعه خود را سرشار از عطر وجود آن بی‌بدیل خلقت نماییم.

ایشان از تلاش‌های شبانه‌روزی و حمایت‌های دکتر اعلمی‌آل‌آقا و مجموعه مدیریتی ایشان در رفع مسائل کارکنان، پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه عمرانی، پرداخت مطالبات، خرید تجهیزات، نظم و انضباط، سامانه‌سپاری‌ها، ارتقاء جایگاه دانشگاه در پایگاه‌های رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی، پیگیری امور دانشجویان و شفاف‌سازی در مسائل مالی قدردانی کرد.

دکتر شاه‌آبادی یادآور شد: دانشگاه رازی به یُمن این تلاش‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این توفیقات در حالی است که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است و اکثر مدیران برای اداره مجموعه‌های خود با مشکل مواجه هستند اما به برکت تلاش‌های شبانه‌روزی ریاست محترم دانشگاه و مجموعه مدیریتی ایشان بر مشکلات فائق آمده و به جرأت می‌توان گفت که دانشگاه رازی امروز در سطح دانشگاه‌های کشور جایگاه قابل توجهی دارد.

ایشان نگاه ویژه ریاست محترم دانشگاه به بانوان همکار و انتصاب بانوان توانمند در پُست‌های مدیریتی را بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد: بانوان عزیز با مسئولیت‌های مهمی که دارند بتوانند پیام‌رسان خوبی برای جامعه باشند چراکه اگر از دانشگاه به عنوان نهاد علمی و فرهنگی پیامی به جامعه منتقل شود این پیام به سبب اعتمادی که به دانشگاه‌ها وجود دارد حتما جذب می‌شود و بانوان عزیز ما می‌توانند پیام‌رسان‌های بسیار ارزشمندی در این زمینه باشند.

دکتر شاه‌آبادی از همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی و اجتماعی در برگزاری این مراسم قدردانی کرد و گفت: ۲۴۳ نفر بانوی همکار در دانشگاه رازی فعالیت می‌کنند که در این مراسم تعدادی از این بزرگواران مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

ایشان مسئولیت خطیر بانوان در جامعه و خانواده را یادآور شد و افزود: عدم تمایل به فرزندآوری و ازدواج از مشکلات مهم جامعه است که اگر تدبیری برای آن اندیشیده نشود  در آینده معضلات بسیاری خواهد داشت.

در این مراسم  با اهدای لوح و هدایایی، از تلاش‌های تعدادی از بانوان برتر دانشگاه قدردانی به عمل آمد. در ادامه، این برنامه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


شناسه : 1007725

آخرین اخبار