349

بسیج چشم و چراغ انقلاب است

به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست بصیرتی شورای بسیج کارمندی دانشگاه‌های کرمانشاه با موضوع «تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» ششم مهر ماه ۱۳۹۸ با حضور دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا ریاست دانشگاه، در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا ریاست دانشگاه با تبریک هفته دفاع مقدس، از تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیجیان در پیشبرد اهداف اخلاقی و ارزشی انقلاب قدردانی کرد و افزود: بسیج چشم و چراغ انقلاب است و همه ما باید بسیج را در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بشناسیم و در جهت تقویت آن کوشا باشیم.

ایشان در ادامه بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و معنویات در آن جایگاه ویژه‌ای دارد و الحمدلله این انقلاب از صدر انقلاب تاکنون با رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری همواره مسیرهای صعب‌العبور و گردنه‌های مختلف را با سربلندی طی نموده است.

رئیس دانشگاه به تهدیدات قدرت‌های جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ ایران با اراده و عزمی راسخ یقیناً بر این مشکلات فائق خواهند بود.

دانشگاهیان باید به چهارچوب اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب توجه جدی داشته باشند

 

 

دکتر اعلمی‌آل‌آقا ابراز امیدواری کرد: به یاری خداوند متعال و مجاهدت بسیجیان و تلاش مدیران، بدون هیچ دغدغه‌ای، آینده‌ای متعالی‌تر برای ملت ایران و جامعه اسلامی ترسیم نماییم.

ایشان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار داشت و افزود: بند اول این بیانیه حول محور علم و پژوهش است و ایشان تاکید نمودند که علم و دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و لذا در این بیانیه صحبت از یک حرکت جهادی است. ایران اسلامی امروز از جهت علمی در بین ۲۰۰ کشور رتبه ۱۶ را دارد و شتاب علمی در کشور به گونه‌ای است که کشورهای مخالف انقلاب هم به صراحت به توانایی‌های علمی کشور  اعتراف می‌کنند.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب افزود: آن زمان دانشگاه‌ها آموزش‌محور بودند، قریب به ۲۰۰ هزار دانشجو و ۲۰۰۰ نفر هیات علمی در کشور داشتیم، عمده تحصیلات تکمیلی نیز معطوف به اعزام به خارج از کشور بود اما امروز تعداد دانشجویان به ۴ میلیون نفر رسیده و بالغ بر ۸۰ هزار نفر هیات علمی داریم و در دانشگاه‌های تراز اول کشور قریب به ۳۰ درصد دانشجویان ما در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و این رشد نشان دهنده  حرکت‌های بنیادی در عرصه‌های مختلف از جمله آموزش عالی است و این ظرفیت‌سازی و توانمندی یقینا در بخش‌های دیگر باید بروز و ظهور داشته باشد.

ایشان از اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب یاد کرد و افزود: بسیاری از مشکلات مردم به دلیل عدم توجه کافی به محورهای اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دانشگاه پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان، ﭘﻴﺎﺩﻩ‌ﺳﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﺟﺮﺍﻱ ﻧﻘﺸﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﻋﻠﻤﻲ ﻛﺸﻮﺭ ﻭ ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﻧﻈﺎﻡ ﻣﻠﻲ ﻧﻮﺁﻭﺭﻱ به منظور ارتقا جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصول و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه را از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: اساتید، دانشجویان، کارکنان و مدیریت دانشگاه باید به چهارچوب اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب توجه جدی داشته باشند و در این مسیر تلاش کنند.

ایشان با استقبال از دریافت پیشنهادات و انتقادات دانشگاهیان به ویژه بسیجیان پاسخگو در خصوص وضعیت دانشگاه، افزود: جامعه اسلامی متعلق به ما است و همه باید احساس مسئولیت داشته باشیم و امیدواریم با مجاهدت بسیجیان عزیز در مسیر تعالی انقلاب و سرفرازی ملت گام‌های استوارتری برداریم.

 

ما هرچه داریم از دفاع مقدس و ایستادگی ملت بزرگ در برابر استکبار جهانی است

 

در ادامه حسین عزیزی مسئول بسیج کارمندی دانشگاه‌های کرمانشاه، با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت مقاومت و پایمردی رزمندگان، به بیانات مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس اشاره و اظهار داشت: «هفته دفاع مقدس یادآور حادثه‌ای عظیم و به بار نشستن نتایج عظیم‌تر در سیر انقلاب ملت ما است و هیچگاه از ذهن ملت ما محو نخواهد شد، هفته‌ جنگ در حقیقت هفته‌ ایثار است، هفته‌ فداکاری است، هفته‌ای است که در آن بزرگ‌ترین آزمایش فداکارانه‌ ملت ما شکل گرفته است. این جنگ آن‌قدر حرف گفتنی دارد که اگر ده‌ها سال هنرمندان ما و افراد خوش‌ذوق و با ابتکار بنشینند و در جزء جزء آن کار کنند، باز هم حرف‌های گفتنی خواهند داشت. حماسه ملّت ایران در دفاع مقدس، نمایشگر قله ظرفیت‌های انسانی مردم این سرزمین خدایی است...».

ایشان با تاکید بر ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره مجاهدان دفاع مقدس افزود: ما هرچه داریم از دفاع مقدس و ایستادگی ملت بزرگ در برابر استکبار جهانی است.

عزیزی همچنین از حمایت‌های دکتر اعلمی‌آل‌آقا ریاست دانشگاه رازی در راستای اعزام کاروان زیارتی اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی دانشگاه به عتبات عالیات و مشهد مقدس در سال جاری قدردانی کرد و گفت: این اعزام‌ها با حمایت ریاست دانشگاه صورت گرفت و ما سپاسگذار زحمات ایشان هستیم.

ایشان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در بسیج کارمندی پرداخت و بیان کرد:  بسیج بازوی توانمند ادارات و دستگاه‌های اجرایی است و در شرایط حساس همیشه  حضوری پررنگ و دلگرم کننده داشته است.

 

 

حضور موثر و سازنده در فضای مجازی جبهه نوین مبارزه با دشمن است

 

در ادامه خشایار شیخی مدیر امور اداری دانشگاه هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه‌آفرینی رزمندگان دانست و اظهار داشت: «دفاع» در قاموس و رویکرد نظام هیچگاه به پایان نمی‌رسد و رزمندگان از هر طیفی در هر دوره‌ای پرورش می‌یابند و امیدواریم با تدابیر  مقام معظم وکارگزاران خدوم نظام به اهداف متعالی دست یابیم.

شیخی با اشاره به تهدیدات دنیای استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اتحاد، همگرایی و وحدت رویه در کشور تاکید کرد و افزود: در شرایط امروز که هجمه دشمنان علیه اقتصاد کشور صورت گرفته باید محورهای مهم اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل مورد توجه همه باشد.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های سایبری بسیج در فضای مجازی، تاکید کرد: حضور موثر و سازنده در فضای مجازی جبهه نوین مبارزه با دشمن است و این بخش باید تقویت شود.


شناسه : 1009653

آخرین اخبار