228

برگزاری جلسه مجازی دبیران ورزش مناطق ده گانه دانشگاه های سراسر کشور

برگزاری جلسه مجازی دبیران ورزش مناطق ده گانه دانشگاه های سراسر کشور

جلسه مجازی هم‌اندیشی دبیران مناطق ده ‌گانه ورزشی دانشگاه‌های سراسرکشور با مدیران تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با هدف انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر در اجرای برنامه عملیاتی اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در سال ۹۹ و نیز بحث و تبادل نظر در خصوص موارد ذیل در 27 تیر ماه ۱۳۹۹ به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید.

دستور جلسه

  1. ارائه گزارش در خصوص وضعیت ساختار و نیروی انسانی تربیت بدنی ورزش دانشگاه ها
  2. برنامه عملیاتی سال 1399
  3. بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری رویداد های همگانی (درون دانشگاهی، استانی، المپیاد)
  4. بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه ادامه برگزاری مسابقات قهرمانی مناطق و المپیاد ملی
  5. ارائه گزارش و بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری کلاس های آموزشی و ارزیابی عملکرد با استفاده از نرم افزار (ستاو)

 

در ابتدای این جلسه، دکتر محمدحسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشکر از کلیه دبیران مناطق به جهت همکاری و اجرای برنامه هایی در خصوص پیشبرد اهداف فعالیت های ورزشی در دانشگاه ها،  به تشریح ماموریت‌های اداره کل تربیت بدنی و لزوم تدوین برنامه عملیاتی در مناطق ورزشی و دانشگاه‌های تابعه پرداخت.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور از نظر وضعیت شیوع بیماری کرونا و جهت حفظ سلامتی کلیه اقشار دانشگاهی رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی توسط دانشگاه های سراسر کشور را ضروری دانستند.

در ادامه دبیران مناطق ده گانه ورزشی، به ارائه برنامه‌ها، پیشنهادات خود در خصوص موارد ذکر شده پرداختند.

در این جلسه دکتر عباسیان مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه رازی و دبیر منطقه ۵  ورزش دانشگاه‌های سراسر کشور به تشریح برنامه‌های اجرایی و ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در سه ماه اول سال و تبیین برنامه‌های عملیاتی پیش‌رو پرداخت.

 وی ضمن اشاره به تعریف و تدوین ساختار و چارت یکسان منابع انسانی در دانشگاه های سراسر کشور ملزم نمودن دانشگاه های کشور در اجرای چارت های مصوب را یکی از راهکارهای مناسب به جهت تقویت و پیشبرد برنامه های ورزشی دانشگاه ها دانستند .

عباسیان دبیر ورزش دانشگاه های منطقه 5 کشور در ادامه چارت و ساختار سازمانی پیشنهادی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ها را  ارائه نمودند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه رازی در خصوص المپیاد ملی نیز پیشنهاد نمودند که این المپیاد به صورت متمرکز و با حضور کلیه دانشجویان برگزار گردد . و برای ایجاد انگیزه بیشتر دانشجویان عضو تیم های ملی با تدوین اساس نامه بصورت داوطلب آزاد بدون احتساب امتیاز یا صرفا در رشته های محدود و شرکت در ماده های کمتری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: به یاری خداوند متعال و تلاش مجموعه همکاران در سالجاری در صورت ریشه کن شدن این ویروس ادامه مسابقات ومیزبانی های المپیاد پانزدهم با هماهنگی های دانشگاه های منطقه را دنبال خواهیم کردو با جدیت برای اجرای برنامه‌های پیش‌رو حرکت خواهیم کرد و امیدواریم هر چه زودتر ویروس کرونا ریشه‌کن شود و مشکلات به وجود آمده برای مردم در همه کشورها از بین برود.

در این جلسه، دبیران مناطق ده گانه تربیت بدنی دانشگاه‌ها ضمن ارائه گزارش عملکرد، محورهای برنامه‌های سالجاری را اعلام و در خصوص وضعیت ورزش دانشگاهی در شرایط کرونا و پساکرونا، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 

 


شناسه : 914029